کد خبر : 34236
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 11:51

تجلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز از روشندلان

تجلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز از روشندلان

شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز همزمان با روز جهانی عصای سفید از چند تن از روشندلان تبریزی تجلیل کردند.

، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی نابینایان از سید صادق موسوی حافظ کل قرآن کریم، امیر رضا کریم زاده حائز رتبه اول استعدادهای درخشان دانشگاه تهران، حورا حیدری رتبه اول کارشناسی ارشد، مهدی طالعی عضو تیم ملی فوتبال نابینایان، ابوالفضل محمدیان دانشجوی دکتری روانشناسی و روح الله ساعی به عنوان مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تجلیل به عمل آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در دنیا حدود یک میلیارد و نیم نفر دچار آسیب چشمی هستند، اظهار کرد: هر چند این افراد از نعمت چشم محروم هستند ولی در حواس دیگر قدرت کم نظیری دارند. افراد نابینا به عنوان جزوی از جامعه باید از حقوق اجتماعی برخوردار باشند تا بتوانند از امکانات جامعه استفاده کنند.

شهرام دبیری با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت مدیریت شهری آماده سازی معابر و تجهیزات شهری برای روشندلان است، افزود: این عزیزان در موضوع اشتغال و بحث آموزش، از شرایط متفاوتی نسبت به افراد جامعه برخوردار نبوده و نیازمند مهیا کردن شرایط هستیم.

محبوب تیزپاز نیاری معاون توسعه و برنامه ریزی شهردار تبریز با بیان اینکه بحث سه درصد سهمیه استخدامی معلولان در فراخوان های استخدامی جدید رعایت می شود، گفت: فرآیند ثبت نام کارت منزلت آغاز شده است که طی این مدت ۱۱ هزار نفر از شهروندان حائز شرایط ثبت نام کردند.

مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر نیز در این جلسه با اشاره به روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: این روز فرصت خوبی برای به رسمیت شناختن حقوق اجتماعی نابینایان از سوی دولت ها است. در قانون عصای سفید تاکید شده افراد نابینا و کم بینا همانند سایر افراد جامعه بتوانند به راحتی از اماکن و معابر عمومی شهر بهره مند شوند.

ساعی با بیان اینکه در دوره فعلی شورای اسلامی شهر، مصوبات خوبی در خصوص مناسب سازی معابر انجام یافته است، تصریح کرد: اثرات این تغییر رویکرد در عملکرد شهرداری حس می شود که نشان از توجه مسئولان شهری به مسئله نابینایان تبریز است. البته کم و کاستی های در این حوزه وجود دارد به طوری که طبق قانون، نیازمند رایگان شدن سیستم حمل و نقل عمومی هستیم که امیدوارم این موضوع اجرایی شود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.