کد خبر : 34348
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 12:24

شهرداری تبریز در مدار رشد و توسعه است/ راه‌اندازی اسنپ زباله برای نخستین بار در کشور

شهرداری تبریز در مدار رشد و توسعه است/ راه‌اندازی اسنپ زباله برای نخستین بار در کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز اقدامات مدیریت شهری در دوره فعلی را منجر به تحول بنیادین در حوزه سلامت شهر و شهروندان اعلام کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور، اسنپ زباله در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

محبوب تیزپاز نیاری شامگاه گذشته در جریان میز خدمت شهرداری منطقه ۲ تبریز در مسجد عزیزآباد با بیان اینکه سال گذشته بودجه شهرداری تبریز ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و امسال دو برابر شده است، ۷۰ درصد از این بودجه را مختص پروژه‌های عمرانی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری، ۸۵ درصد بودجه تحقق یافته است، گفت: طبق این آمار، شهرداری تبریز در شش ماهه نخست امسال چهار برابر کل سال گذشته کار عمرانی انجام داده‌ است.

تیزپاز شرایط فعلی شهرداری تبریز را در مدار رشد و توسعه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه درآمد شهرداری تبریز بهتر از قبل شده و فعالیت‌های عمرانی گسترده تر شده است. همه پروژه‌ها طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود و برای مثال، احداث یک پل، مردم را شش سال معطل و بلاتکلیف نمی‌کند.

وی اولویت نخست شهرداری تبریز را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: شهرداری تبریز امسال تلاش کرده تا با رفتارهای نوآورانه و جدید، مدیریت مبتنی بر هوشمندسازی و دیجیتال در شهر پایه‌گذاری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز با بیان اینکه روزانه هزار و صد تن در سطح شهر آسفالت‌ریزی می‌شود، اظهار کرد: این مقدار از گستردگی آسفالت‌ریزی در طول تاریخ شهرداری تبریز بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه فارغ از پروژه‌های عمرانی، شهرداری تبریز اقدامات نوآورانه‌ای را در حوزه سلامت انجام داده که در کشور بی‌سابقه است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، حتی یک روز هم هوای تبریز آلوده نبوده است و ما امسال پاک ترین شهر کشور بودیم، چون برنامه‌های سلامت محور را در شهر پیاده کرده ایم و البته روی این موضوعات مانور هم نداده ایم.

تیزپاز نیاری برنامه‌های حوزه سلامت شهرداری تبریز را بسیار خوب و متنوع دانست و گفت: پیش از این در فصول بارش، ۵۰هزار تن نمک پاشی در تبریز وجود داشت که مدیریت فعلی شهر آن را حذف کرده و برای نخستین بار در کشور، محلول پاشی را انجام داده است. محلولی که خودمان ابداع کرده‌ایم و اکنون شهرداری تهران مشتری آن است.

وی با تاکید بر این نکته که شهرداری تبریز در سال آینده برنامه‌های تکمیلی در حوزه سلامتی شهروندان دارد، یادآور شد: پیش از دوره فعلی مدیریت شهری، طی هشت سال فقط ۵۰ دستگاه اتوبوس برای شهر خریداری شده بود اما فقط سال گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تبریز خریداری شده و از طرفی یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی نیز نوسازی شده است.

وی اقدامات شهرداری تبریز را منجر به تحول بنیادین در حوزه سلامت شهر و شهروندان اعلام کرد و افزود: در دنیا از انواع روش‌ها برای مدیریت زباله و تفکیک آن استفاده می‌کنند تا تبدیل به انرژی و کمپوست شود، اما متأسفانه روش ما سنتی است و زباله بصورت فله ای دفن می‌شود که این کار ما را برای نسل آینده بدهکار کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز ادامه داد: روزانه یک هزار تن زباله در تبریز تولید می‌شود و ما امسال برای نخستین بار در کشور، اسنپ زباله را ایجاد کردیم و در این رابطه قراردادی با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم تا با کمک دانش‌آموزان موضوع پسماند را مدیریت کنیم.

وی با اعلام اینکه تبریز به عنوان شهر اولین ها، تا حدودی موقعیت خود را از دست داده بود، گفت: شهر تبریز اکنون به تدریج به موقعیت قبلی خود بازمی‌گردد که این امر با همراهی مردم، مدیریت هوشمندانه شهردار تبریز که تحول بنیادین در مدیریت شهری ایجاد کرده است و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، در حال گسترش است.

تیزپاز نیاری در خاتمه، با اعلام خبر اجرای ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز، آن را گامی بزرگ در راستای ایجاد شهر هوشمند دانست.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.