کد خبر : 3437
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مرداد 1394 - 7:33

رونمایی از شناسنامه فنی ساختمان در تبریز

رونمایی از شناسنامه فنی ساختمان در تبریز

 شهردار تبریز از تنظیم و رونمایی شناسنامه فنی ساختمان در تبریز، خبر داد.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در توضیح این خبر گفت: با توجه به میزان تخلفاتی که در ساخت و ساز و به دنبال آن در خرید و فروش آپارتمان ها و واحدهای مسکونی رخ می داد، قانونی کشوری، در سال ۱۳۸۹ و به نام قانون پیش فروش آپارتمان ها، به  تصویب رسید که بر اساس آن، باید تمامی مشخصات کلی و جزئی آپارتمان در شناسنامه فنی ساختمان درج گردد تا خرید و فروش آن واحد مسکونی، منطبق بر این مشخصات صورت گیرد.
وی در ادامه، به رونمایی از اولین شناسنامه فنی ساختمان در تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: با وجودی که حدود ۵ سال از تصویب این قانون می گذرد، هنوز هیچ شهری در کشور، اقدامی در این زمینه انجام نداده است؛ اما با رونمایی از این شناسنامه فنی، تبریز، اولین دیگری را به نام خود رقم زد.
شهردارتبریز افزود:  بدین ترتیب، امکان تخلف و کلاهبرداری های احتمالی در خرید و فروش اپارتمان ها تا حد بسیار چشمگیری کاهش می یابد و شهروندان عزیز می توانند از این پس با خاطری آسوده نسبت به خرید املاک مسکونی و آپارتمان ها اقدام کنند.
دکتر نجفی در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای این قانون و تنظیم شناسنامه فنی ساختمان، گامی دیگر در تامین آسایش خاطر شهروندان باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.