کد خبر : 3455
تاریخ انتشار : جمعه 30 مرداد 1394 - 14:11

بهره برداری از «مرکز بازپروری ماده ۱۶» توسط وزیر کشور

بهره برداری از «مرکز بازپروری ماده ۱۶» توسط وزیر کشور

 مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر کشور به طور رسمی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سفر یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی، ضمن افتتاح این مرکز از قسمت‌های مختلف آن بازدید کرد.
وی در این بازدید با تعدادی از بیماران بستری در این مرکز نیز گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور با ابراز رضایت از نحوه آماده‌سازی مرکز ماده ۱۶ آذربایجان شرقی و خدمات ارایه شده در این مرکز، از مسئولان استان قدردانی کرد.
مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ آذربایجان شرقی در مدت زمان کمتر از پنج ماه و با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان آماده‌سازی و تجهیز شده است.
به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اعتبار هزینه شده برای این مرکز عمدتا از منابع شهرداری تبریز و منابع دولتی و همچنین کمک خیرین تامین شده و عملیات اجرایی آن نیز توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان انجام شده است.
محمدعلی نصرتی در حاشیه افتتاح رسمی این مرکز، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این مرکز شامل دو سالن بهبودی، یک سالن سم‌زدایی، ساختمان اداری و کارگاه‌های آموزشی به وسعت شش هزار متر مربع است که در زمینی به مساحت چهار هکتار ساخته شده است.
وی، ظرفیت پذیرش بیماران در این مرکز را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از زمان شروع به کار آزمایشی این مرکز در یک ماه گذشته ۱۳۰ نفر معتاد برای درمان در این مرکز پذیرش شده‌اند.
بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر به مواد مخدر و روان‌گردان که به صورت داوطلبانه حاضر به ترک اعتیاد نیستند، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.
پیگیری و آماده‌سازی مقدمات ایجاد مرکز ماده ۱۶ در آذربایجان شرقی با شروع به کار دولت تدبیر و امید و با تاکیدات دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی از اولین روزهای مسئولیت وی کلید خورد و در اواخر سال گذشته عملیات اجرایی این مرکز آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.