کد خبر : 34565
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 11:32

لایحه عقد قرارداد مطالعات طرح جامع ترافیک شهر تبریز تایید شد

لایحه عقد قرارداد مطالعات طرح جامع ترافیک شهر تبریز تایید شد

با تایید کمیسیون برنامه و بودجه به شهرداری تبریز اجازه داده شد تا فرایند قانونی عقد قرارداد انجام مطالعات طرح جامع ترافیک شهر تبریز با دانشگاه تربیت مدرس آغاز شود.

جلسه کمیسیون برنامه و بودجه در سال سوم ششمین دوره پارلمان شهری برگزار و لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز مبنی بر عقد قرارداد مطالعات طرح جامع ترافیک شهر تبریز با دانشگاه تربیت مدرس تایید شد.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: دستور جلسه امروز مربوط به بررسی لوایح ارجاعی از سوی شهرداری به شورای شهر بوده که در این خصوص بحث و تبادل نظرهایی خواهیم داشت.

در ابتدای جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه شهرداری مبنی بر عقد قرارداد توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با دانشگاه تربیت مدرس به منظور انجام مطالعات جامع ترافیک شهر تبریز بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص این لایحه بیان کرد: این لایحه برای شهرداری اهمیت زیادی دارد، در شرایطی که حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل و نقل اختصاص می یابد نبود طرح جامع باعث هدر رفت بودجه می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شهرداری در گذشته اقدامات بسیاری برای انتخاب مشاور انجام داده ولی به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده است.

روشنی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در خصوص انتخاب دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: دو دانشگاه در کشور دارای رتبه و مجوز از وزارت کشور برای انجام این مطالعات هستند که با توجه به صرفه و صلاح شهرداری دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز مبلغ قرارداد را زیر ۲۰ میلیارد اعلام کرد و افزود: مدت انجام مطالعات ۲ سال است.

این لایحه پس از تصویب در صحن شورای شهر باید به تایید شورای ترافیک استان و سپس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در وزارت کشور رسیده و اجرایی شود.

لازم به توضیح است بر اساس قانون شهرداری ها هرگونه عقد قرارداد شهرداری با مجموعه های دولتی و خصوصی با تصویب شورای شهر امکان پذیر خواهد بود.

در ادامه جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه شهرداری مبتنی بر مشارکت شهرداری تبریز در اعزام مددجویان کمیته امداد به سفر زیارتی مشهد مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به ضرورت های موجود و خاص بودن این سفر پیشنهاد افزایش میزان مشارکت شهرداری به مبلغ ۲ میلیارد تومان را مطرح و جهت تصویب به صحن شورای شهر ارسال کردند.

در ادامه این جلسه، نامه شهردار تبریز مبنی بر ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تبریز تشریح و مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه بیان کرد: بهتر است نامه شهرداری در خصوص ترمیم حقوق کارکنان به شکل لایحه به شورای شهر ارسال شده و پس از آن برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شود.

مقرر شد نامه شهرداری تبریز مبنی بر ترمیم حقوق کارکنان شهرداری در قالب لایحه از سوی شهرداری تهیه و تدوین شده و پس از آن برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع داده شود، در این مدت زمان هم بررسی های بیشتری صورت گرفته و گزارشات بیشتری به اعضای کمیسیون ارائه شود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.