کد خبر : 34619
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 12:50

پیرجهان: امیدوارم مسئولان آذربایجان‌شرقی بیشتر قدر ورزشکاران را بدانند

پیرجهان: امیدوارم مسئولان آذربایجان‌شرقی بیشتر قدر ورزشکاران را بدانند

 دونده تبریزی تیم‌ملی ضمن گلایه از شرایط نامناسب اقتصادی ورزش ایران گفت: امیدوارم مسئولان آذربایجان‌شرقی بیشتر قدر ورزشکاران را بدانند.

مهدی پیرجهان، در رابطه با آخرین وضعیت خود اظهار کرد: فعلاً در تبریز زیر نظر مربی‌ام از صربستان (امیل بکریچ) به تمریناتم ادامه می‌دهم و ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، برای انجام ادامه‌ی تمریناتم به صربستان خواهم رفت.

او ادامه داد: قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا در ایران در “ماده ۴ در ۴۰۰ متر امدادی” شرکت خواهم کرد و در ادامه باید برای کسب امتیاز لازم جهت المپیکی شدن، در تورهای قاره‌ای حضور پیدا کنم.

حمایتی که حتی برای خرید لباس هم کافی نبود!

دونده ملی‌پوش تبریزی در پاسخ به این پرسش که آیا گلایه‌اش از مسئولان آذربایجان‌شرقی در جهت عدم حمایت از ورزشکاران کارساز بوده یا خیر؟ مطرح کرد: حمایتی از سمت اداره ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی انجام شد اما با توجه به اینکه در سال ماقبل المپیک قرار داریم؛ حمایت مضاعف از ورزشکاران ضروری است و باید جدی‌تر از سال گذشته باشد. حمایتی که صورت گرفت، حتی برای تهیه لباس‌هایم کافی نبود.

برای رسیدن به المپیک از همه چیزم گذشته‌ام

پیرجهان افزود: مخارج تمرینات و دستمزد مربی خارجی‌ام برعهده خودم هستند. در طی چند سال اخیر به خاطر المپیکی شدن از همه چیزم گذشته‌ام و تمام تلاشم را می‌کنم تا به امید خدا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نماینده‌ی خوبی برای مردم ایران و دیار آذربایجان باشم.

شرایط نامناسب در خدمت سربازی

او با بیان اینکه در حال‌حاضر رنکینگ سی‌وششم جهان را به خود اختصاص داده‌ است، اذعان کرد: سال گذشته به دلیل دشواری‌هایی که در خدمت سربازی متحمل شدم، شرایط نامناسبی داشتم. چیزی که مبنی بر ساپورت ورزشکاران قهرمان در حین خدمت سربازی شنیده بودم، اصلا وجود نداشت و خیلی اذیت شدم‌. برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو فقط هفت ماه تمرین کردم و این موضوع برای من عذاب‌آور بود.

رسیدن به المپیک بدون حمایت، دشوارتر است

پیرجهان گفت: درحال‌حاضر با شرایطی بهتر نسبت به قبل، برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس،‌ تمام‌ تلاشم را انجام می‌دهم. رسیدن به المپیک دشوار است و بدون حمایت دشوارتر می‌شود. از مسئولان آذربایجان‌شرقی درخواست می‌کنم که حداقل‌ حمایت را انجام دهند. از پدر و مادرم که همیشه پشتم بودند، تشکر می‌کنم و امیدوارم مسئولان آذربایجان‌شرقی بیشتر، قدر ورزشکاران را بدانند.

دونده ملی پوش تبریزی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافتی از طرف کمیته ملی المپیک داشته است یا خیر؟ مطرح کرد: در حال‌حاضر خیر. جایگاهم در رنکینگ ثابت نیست و برای تثبیت این جایگاه در رنکینگ جهانی باید نتایج خوبی کسب کنم. سال گذشته نتایج مناسبی کسب نکردم و به همین خاطر در جایگاه سی‌وششم قرار دارم. اگر سال گذشته تمریناتم منظم دنبال می‌شد؛ می‌توانستم جایگاه زیر ۳۰ را به خود اختصاص داده و با خیالی آسوده به نیمه‌ نهایی و حتی فینال المپیک فکر کنم؛ اما درحال حاضر تا خردادماه فرصت دارم که از جایگاهم در رتبه‌ی زیر ۴۰ رنکینگ جهانی، حفاظت کنم تا به المپیک برسم.

ورزشکار تبریزی در واکنش به انتخاب “مهدی مبینی” به‌ عنوان سرپرست دوباره فدراسیون دوومیدانی، گفت: چهره مثبتی است و باید فرصت داد تا خودش را نشان دهد.

پیرجهان ضمن انتقاد از عدم حمایت مسئولان آذربایجان‌شرقی از ورزشکاران، ابراز کرد: تاکنون هیچ حمایتی از طرف شهرداری تبریز از من انجام نشده است. در موضوعِ “حمایت از قهرمانان” در شهرداری تبریز، من چیزی ندیده‌ام؛ درحالی که امسال باید از المپین‌ها حمایت کنند. از نحوه‌ی برنامه‌ریزی‌شان مطلع نیستم اما باید بدانند که کم‌کم به فصل مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم و به همین خاطر اگر شهرداری تبریز می‌خواهد خودش را نشان دهد؛ اکنون وقتش است.

پیرجهان متذکر شد: تمام پس اندازم را جمع کردم که به صربستان رفته و با هزینه شخصی به تمرین بپردازم‌ و امیدوارم مسئولان کمک کنند. حمایت سال گذشته‌ی اداره کل ورزش‌وجوانان استان به بازی‌های آسیایی مربوط می‌شد و مدیرکل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی قول مساعدت داده که حمایت خواهد کرد و فعلاً منتظر مساعدت این وعده هستم.

هیات دوومیدانی؟ حتی صدایش را هم نشنیده‌ام!

دونده ملی‌پوش تبریزی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی از هیات دوومیدانی ندیده‌ام، سال هاست که رئیس هیات دوومیدانی استان را ندیده‌ و حتی صدای او را هم نشنیده‌ام.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.