کد خبر : 34627
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 12:10

ضرورت تغییر ساعت و درب اصلی شرکت تراکتورسازی در راستای کاهش بار ترافیکی ورودی غربی تبریز

ضرورت تغییر ساعت و درب اصلی شرکت تراکتورسازی در راستای کاهش بار ترافیکی ورودی غربی تبریز

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: در راستای کاهش بار ترافیکی جنوب غرب تبریز، تغییر ساعت ورود و خروج کارکنان تراکتورسازی تبریز و محل خروج آنها، تعامل و همکاری این شرکت برای رفع بخشی از گره های ترافیکی لازم و ضروری است.

اصغر آدی بیگ اظهار کرد: در راستای رفع گره های ترافیکی چندین ساله برای کاهش بار ترافیکی بلوار ملت و پل تراکتور سازی، برنامه های مختلفی در دستور کار شهرداری این منطقه است که بخشی از آن با همکاری شرکت تراکتورسازی قابل حل خواهد بود.

وی ادامه داد: تعریف زیرساخت های ترافیکی با توجه به تغییر و تحولات شهر امری ضروری است و رسیدن به برنامه های جامع در خصوص رفع معضل ترافیکی نیاز به مولفه های مختلفی دارد.

آدی بیگ عنوان کرد: با اخذ مجوزهای لازم، با استقرار هلی شات در ساعات اوج ترافیک در این محور طی یک هفته، موارد مشکل آفرین را شناسایی و پیگیری های لازم برای رفع معضل همیشگی این مسیر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ساعتی مشخص (پیک ترافیک) همه افراد با هم وارد بار ترافیکی بلوار ملت و اطراف تراکتورسازی می شوند، تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت تراکتورسازی دارای چندین درب خروجی است، مکاتباتی برای خروج کارکنان از درب های مختلف انجام شده و نیاز است درب های ورود و خروج و ساعات ورود خروج تعویض شود.

وی گفت: البته به این نتیجه رسیده ایم که زیر پل تراکتورسازی به خاطر جابجایی پرسنل در ساعات پیک ترافیک، یکی از عوامل مهم ترافیکی این محل بوده که یکی از گره های ترافیکی به شمار می‌رود و جلساتی نیز در این خصوص با مدیران این شرکت انجام گرفته و همسویی این شرکت برای رفع مشکل قابل تقدیر است.

شهردار منطقه ۷ تبریز با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری به امر ساماندهی ترافیک میدان تره بار تبریز، گفت: دستورات لازم برای تعویض تابلوهای ترافیکی و راهنما صادر شده و علاوه بر آن اصلاح هندسی در این محور با هدف رفع گره های ترافیکی و تسهیل در امر تردد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و عملیات آن نیز در حال اجراست.

آدی‌بیگ ادامه داد: مشکل دیگری که حسب دستور شهردار کلانشهر تبریز در دست بررسی است و پیگیر آن نیز هستیم موضوع خودرو های سنگین و نیمه سنگینی است که از طریق محور آذرشهر به سمت صوفیان تردد می کنند و مجبور هستند که از طرف پل تراکتور دور زده و از طریق اتوبان کسایی و از طریق لاله به سمت صوفیان حرکت کنند.

وی اضافه کرد: با پیگیری های مجموعه ترافیک و همکاران شهرداری منطقه ۷ ، شهردار کلانشهر تبریز و شورا و معاون فنی و عمرانی استانداری در کمیته فنی، رمپ و لوپ پارک چشم انداز واقع در دیزل آباد مشخص شده و در برنامه کاری شهرداری منطقه قرار دارد، اگر این دو رمپ و لوب در آنجا تعبیه شده و خودروهای سنگین، مستقیم از طریق چشم انداز به طرف صوفیان حرکت کنند قطعا ۳۰- ۴۰ درصد خودروهای سنگین در این محور کاهش می یابد.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت ناوگان های حمل و نقل عمومی، اتوبوس و تاکسی گفت: هدف گذاری منطقه بر رفع گره های ترافیکی، از پارامترهایی است که در کنار توسعه زیرساخت های ترافیکی می تواند مشکلات این بخش را به صورت اساسی کاهش دهد.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.