کد خبر : 34650
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 11:58

پیش‌بینی کولاک و یخبندان در آذربایجان‌شرقی

پیش‌بینی کولاک و یخبندان در آذربایجان‌شرقی

 رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان موجب کولاک برف و یخبندان در نواحی سردسیر و کوهستانی می‌شود.

«محمد امیدفر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب سامانه بارشی تا بعد از ظهر دوشنبه در استان ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه همچنین موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز رخداد تندبادهای لحظه ای، خیزش گرد و خاک، بارش برف، باران و مه می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ و برخورد آذرخش می شود.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید طی این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: از عصر دوشنبه به تدریج از ناپایداری ها کاسته شده و روزهای سه شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در استان حاکم می شود.

()

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.