کد خبر : 34822
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 11:56

خرید تجهیزات آتش نشانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان/آماده راه‌اندازی سازمان مدیریت بحران شهرداری هستیم

خرید تجهیزات آتش نشانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان/آماده راه‌اندازی سازمان مدیریت بحران شهرداری هستیم

شهردار تبریز با بیان اینکه تمام وظایف مدیریت بحران شهری بر عهده شهرداری است، گفت: بر اساس آمار، فقط در شهر تبریز شهرداری چندین برابر مدیریت بحران استانی در این حوزه هزینه می‌کند.

یعقوب هوشیار امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت تدوین برنامه کاهش خطرات و سوانح اظهار کرد: مناطق پرخطر و حادثه‌خیز شهر توسط شهرداری شناسایی و جهت اصلاح به مناطق ابلاغ شده است.

وی از پیگیری مستمر آمار وضعیت این نقاط خبر داد و افزود: تلاش داریم رفت و روب این مناطق به صورت مکانیزه انجام شود و ضمن ارائه آموزش های لازم، علائمی نیز جهت استفاده حین کار به کارگران ارائه شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه کاهش سوانح برای کارگران جزو موضوعات اولویت دار شهرداری تبریز است، تصریح کرد: به صورت جدی در پی ایجاد تمهیداتی برای کارگران عزیزی هستیم که به طور شبانه روزی نسبت به ارائه خدمات برای شهروندان تلاش می‌کنند.

هوشیار با تاکید بر لزوم همراهی سایر دستگاه ها در حوزه مدیریت بحران گفت: شهرداری در حوزه مدیریت بحران تنها بوده و اداره کل راه و شهرسازی استان حتی زمینی برای احداث سالن های مدیریت بحران اختصاص نداده است. این در حالی است که چندین سالن چند منظوره توسط شهرداری تبریز در دست احداث است.

به گفته وی، شهرداری تبریز با ۳۰۰ میلیارد تومان نسبت به خرید تجهیزات آتش نشانی اقدام کرده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر، تمام مدیران شهرداری در میدان عمل بوده اند، گفت: اگر شورای اسلامی شهر در خصوص تاسیس سازمانی برای مدیریت بحران به نتیجه برسند، شهرداری آماده راه اندازی این سازمان خواهد بود.

هوشیار با مقایسه عملکرد شهرداری نسبت به سایر دستگاه های اجرایی، یادآور شد: مجموعه های راه و شهرسازی، آب و فاصلاب و… نیز تکالیفی بر عهده دارند که باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.