کد خبر : 34831
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 11:39

محدوده نخستین پارک شهری تبریز مشخص می‌شود

محدوده نخستین پارک شهری تبریز مشخص می‌شود

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به تلاش و برنامه ریزی مدیریت شهری جهت حفظ و صیانت از نخستین پارک شهری تبریز از آماده سازی نرده‌های قابل استفاده برای حفظ حریم این مجموعه خبر داد.

حسین منیری‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: پارک یا باغ گلستان، قدیمی‌ترین و نخستین پارک شهری تبریز به شمار می‌رود که در سال ۱۳۰۸ افتتاح شد و سالهای متمادی اصلی ترین محل گردشگری برای شهروندان تبریزی بود.

منیری‌فر افزود: طی سالهای گذشته با حذف دیوارها و حریم این پارک شهری شاهد آسیب‌های اجتماعی متعدد و نبود امنیت کافی برای حضور اقشار مختلف مردم بوده‌ایم؛ این در حالی است که این پارک با دارا بودن ویژگی‌های «باغ ایرانی» می‌تواند بار دیگر به عنوان یکی از اصلی ترین نماد و نقاط گردشگری این شهر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: وجود مسیری که آب در آن جریان دارد و در حرکت است، رعایت تعادل و تقارن در طراحی باغ، دیوارهای بلند در اطراف باغ که باغ را محصور و احاطه کرده است و باعث حفظ حریم آن می‌شود و… از جمله مهمترین ویژگی‌های باغ ایرانی به شمار می‌رود.

شهردار منطقه ۸ تبریز با مقایسه باغ گلستان تبریز و پارک شهر تهران تصریح کرد: این دو مجموعه در دوره تاریخی یکسان احداث شده و به عنوان اولین پارک‌های ایران از آنها یاد می‌شود که پارک شهر به دلیل حفظ حریم و دیواره‌های مشخص با گذشت سالهای طولانی کاربری خود را حفظ کرده است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.