کد خبر : 34842
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 12:11

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه زیرساختی چند منظوره بحران

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه زیرساختی چند منظوره بحران

معاون فنی و عمرانی منطقه ۹ تبریز گفت: با ساخت این سوله و ساختمان اداری آن، مدیریت بحران منطقه از امکانات اداری و اسکان در هنگام وقوع حوادث طبیعی برخوردار خواهدشد.

رضا بهجتی اسکویی، معاون فنی و عمرانی منطقه، با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم ترین موضوع های مورد بحث در مدیریت شهری، برخورداری مجموعه شهرداری ها از سوله های چند منظوره برای آمادگی جهت اسکان شهروندان در زمان بروز حادثه های غیر مترقبه است.

شهرداری منطقه ۹ نیز با درک اهمیت موضوع، ساخت چندین سوله چند منظوره در شهرک خاوران را برنامه ریزی کرده است که در حال حاضر، پروژه سوله چند منظوره بحران در حال اجرای عملیات فنی و عمرانی است.

معاون فنی و عمرانی منطقه سپس به جزییات این پروژه پرداخت و گفت: برای ساخت این پروژه، زمینی به مساحت۱۵۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده که ۱۲۵۰ متر مربع آن به ساخت سوله و ۲۵۰ متر مربع دیگر نیز برای ساخت ساختمان اداری آن اختصاص داده شده است.

بهجتی اسکویی، در ادامه افزود: تاکنون عملیات گودبرداری و پی افکنی به انجام رسیده و این پروژه از پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد برخوردار شده است.

معاون فنی و عمرانی منطقه در پایان گفت: با ساخت این پروژه و اجرایی شدن چندین پروژه زیرساختی همسو با مدیریت بحران، منطقه ۹ تبریز از آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی، اسکان شهروندان و مدیریت اصولی بحران برخوردار خواهد شد.

همچنین مدیر فضای سبز منطقه ۹ گفت: واحد مدیریت فضای سبز منطقه در طول سال جاری، با ۱۱۰۰ متر طولی لوله گذاری شبکه آب خام از سپتیک و منبع آب خام پارک جلالی تا پارک طولی پروفسور محسن هشترودی و ایجاد شبکه آبیاری قطره ای به مساحت ۱۰۵۰ متر مربع در پارک رز برای رزکاری ها، سعی در مدیریت منابع آبی محدود موجود در سطح منطقه داشته است.

مدیر فضای سبز منطقه ۹، با اشاره به اینکه این مدیریت در سال ۱۴۰۲ و همگام با اجرای برنامه کلان حذف چمن در کلانشهر تبریز، موظف به اجرایی کردن ۷۰۰۰ متر مربع عملیات حذف چمن به دلیل کمبود و بحران آب بوده است، گفت: چمن کاری و نگهداری آن نیازمند منابع آبی زیادی است به همین دلیل، بیش از ۴۳۴۰ متر مربع عملیات حذف چمن در سال جاری داشته ایم. همچنین، با ساخت چندین مورد آلاچیق در ضلع جنوبی بلوار شهدای غواص توسط معاونت فنی و عمرانی، از امکان حذف چمن در این مکان به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع برخوردار خواهیم گشت.

رمضانی زاده در پایان، با تأکید بر اهمیت لوله گذاری آب خام و ایجاد شبکه آن در سطح منطقه گفت: تلاش ما در منطقه ۹ بر حذف تدریجی آبیاری فضای سبز با تانکر در سطح منطقه است که با توسعه شبکه آب خام و سیستم آبیاری قطره ای این مهم نیز صورت خواهد پذیرفت.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.