کد خبر : 34869
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 11:27

استاندار آذربایجان شرقی درگذشت

استاندار آذربایجان شرقی درگذشت

آی نیوز – روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای از درگذشت زین العابدین خرم رضوی استاندار این استان خبر داد.

به گزارش آی نیوز ، در این اطلاعیه که روز شنبه منتشر شد آمده است: به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار آذربایجان شرقی می رساند که سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی استان مان، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست.
استانداری آذربایجان شرقی، درگذشت این رزمنده خستگی ناپذیر و ولایی را محضر رهبر معظم انقلاب (مدظلله العالی)، مردم شریف استان و رییس جمهور مردمی، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان آن بزرگمرد انقلابی، صبر جزیل و برای شادی روح وی، علو درجات را طلب می کند.
جزییات آیین تشییع و تدفین آن فقید متعاقبا اعلام می شود.

عابدین خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.
سردار خرم از ۱۲ سالگی و در لبیک به پیر و مراد خود، امام راحل، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.
وی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.
این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.
سردار خرم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم و دولت قانونی سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم، حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.
هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد. استاندار آذربایجان شرقی درگذشت ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.