کد خبر : 34912
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 10:22

برنامه ریزی برای تملک و احیای کاروانسراهای تبریز

برنامه ریزی برای تملک و احیای کاروانسراهای تبریز

آی نیوز – شهردار تبریز بکارگیری و بهره‌مندی از ظرفیت کاروانسراها را راهکار مطلوبی برای افزایش درآمد پایدار منطقه ۱۰ خواند و گفت: شناسایی فرصت‌های مغفول جهت افزایش درآمد پایدار باید در دستور کار مدیران این منطقه قرار گیرد.

به گزارش آی نیوز، یعقوب هوشیار امروز در چهل و پنجمین قرار خدمت شهرداری تبریز که در حوزه منطقه ۱۰ برگزار شد، با اشاره به ظرفیت مطلوب کاروانسراها برای افزایش درآمد پایدار شهری منطقه اظهار کرد: شهرداران نواحی این منطقه در راستای ایجاد منابع درآمد پایدار باید نسبت به تملک و احیای کاروانسراهای موجود و میدان صاحب آباد اقدام کنند.

هوشیار افزود: این اماکن ظرفیت مطلوبی در حوزه گردشگری و احداث سفره خانه و هتل دارند. در منطقه ۱۰ کاروانسراهایی با متراژ بالای ۲۰ هزار متر مربع وجود دارد که تبدیل به صافکاری و کاربری های بدون استفاده دیگر شده است.

وی بودجه عمرانی سال جاری منطقه را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی سطح حوزه منطقه ۱۰ هزینه می شود. همچنین برای احداث تقاطع غیرهمسطح حیدرآباد ۱۰۰ میلیارد تومان و آسفالت ریزی اتوبان پاسداران نیز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده و اجرای این پروژه ها بی وقفه ادامه دارد.

شهردار تبریز با اشاره به صرف هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تملک و اجرای پروژه بازآفرینی شهری “اسدگولی” که در این منطقه واقع شده است، خاطرنشان کرد: این منطقه کم برخوردار که دارای بافت حاشیه‌نشینی است علی رغم چالش‌های پیش رو، فرصت‌های بی نظیری در بحث مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاری و افزایش درآمد مالی دارد.
یعقوب هوشیار ساماندهی و اجرای عملیات عمرانی مقبره الشعرا با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه را از دیگر پروژه های حائز اهمیت این منطقه خواند و گفت: شناسایی فرصت های مغفول و افزایش درآمد پایدار باید از این طریق در دستور کار مدیران این منطقه قرار گیرد.

وی بدنه‌سازی مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۴ کیلومتر را از دیگر ظرفیت های مطلوب منطقه جهت افزایش درآمد عنوان کرد و افزود: مدیران منطقه همچنین باید متناسب با ظرفیت‌های موجود در منطقه در بحث بدنه سازی از حیث افزایش درآمد اهتمام ویژه ای داشته باشند. برنامه ریزی برای تملک برنامه ریزی برای تملک ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.