کد خبر : 34928
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 12:04

واکنش محیط زیست به آلودگی و انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه

واکنش محیط زیست به آلودگی و انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه

آی نیوز – حل مشکل پساب کارخانه کاوه سودای مراغه جزء مصوبات سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش آی نیوز ، شهنام اشتری مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی در این باره می گوید: بحثی که امروز بسیار در مجالس مختلف گفته می‌شود انتقال پساب کارخانه کاوه سودا به دریاچه ارومیه است که این کار باید انجام می‌شد تا به محیط زیست آسیب وارد نشود.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کاوه سودا در شهرستان مراغه در طول سال‌‎های قبل از طریق لوله‌ای به دریاچه ارومیه منتقل شده است، اظهار کرد: واحد موکلف شده است تا نسبت به خنثی‌سازی قلیایی اقدام کند و هرگونه آلودگی به غیر از شوری برای انتقال را رفع کند و در اصل این واحد با رعایت تمام موارد برای انتقال به دریاچه ارومیه مشکل خاصی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته پایش آنلاین در خروجی دریاچه نیز انجام می‌گیرد.

اشتری متذکر شد: اصلی‌ترین مشکل کاوه سودا شوری است و از لحاظ زیست محیطی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بحثی که امروز بسیار در مجالس مختلف گفته می‌شود انتقال پساب این کارخانه به دریاچه بوده که این کار باید انجام می‌شد تا به محیط زیست آسیب وارد نشود.

ضرب‌الاجل خلیل‌اللهی بر حل مشکل پساب کارخانه کاوه سودا مراغه

این امر در حالی است که موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی آبان امسال در جلسه‌ای که با حضور جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مسؤولان استانی به منظور حل مشکل پساب کارخانه کاوه سودای مراغه تشکیل شده بود، اظهار کرد: حل مشکل پساب کارخانه کاوه سودای مراغه جزء مصوبات سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی است که باید برای رفع این مشکل اقدام سریع انجام شود.

وی افزود: وضعیت نگهداری پساب کارخانه مذکور تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی است و باید نسبت به تسریع در انتقال این پساب از مطمئن‌ترین مسیر اقدامات لازم انجام شود.

گفتنی است، کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودای مراغه که در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید تنها تولیدکننده کربنات سدیم معرفی شیشه، بلور و موادشوینده است.در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۴۰ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

در زمینه حمل و نقل نیز ۸۰۰ کامیون در این مجموعه فعالیت می کنند و روزانه بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون تولیدات کارخانه را حمل کرده و بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون نیز مواد اولیه مورد نیاز را جابجا می کنند. واکنش محیط زیست واکنش محیط زیست ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.