کد خبر : 35033
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 9:10

خواست دشمنان، بی تفاوتی جوانان به مسائل پیرامونی است

خواست دشمنان، بی تفاوتی جوانان به مسائل پیرامونی است

آی نیوز – استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی تفاوتی و بی مسئولیتی جوانان به مسائل پیرامونی، خواست دشمنان است.

به گزارش آی نیوز ، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تقویت احساس مسئولیت در بین دانش آموزان و جوانان گفت: بی تفاوتی و بی مسئولیتی جوانان به مسائل پیرامونی، خواست دشمنان است.

مالک رحمتی روز چهارشنبه در مراسم زنگ انقلاب در هنرستان دخترانه استاد شهریار تبریز افزود: جوانان سرمایه های نظام هستند و بدون توجه به آنها، تمامی فعالیت ها ناقص می ماند از این رو این سرمایه ها باید حفظ و تقویت شوند.

وی ادامه داد: دشمن با آگاهی از این موضوع، جوانان را مورد هدف قرار داده است و با شبهه افکنی و منحرف کردن آنها به شیوه های مختلف، به دنبال جداکردن جوانان از انقلاب و حذف این سرمایه ها است.

وی با بیان اینکه برای حفظ این سرمایه ها دولتمردان و خود جوانان مسئولیت ها و وظایفی دارند، گفت: جوانان در این سن بالندگی، باید مسئولیت پذیر بوده و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشند دانش آموزی که نسبت به خانواده اش، بی تفاوت نباشد و نسبت به هم کلاسی های خود مسئولیت پذیر باشد به طور یقین در قبال جامعه نیز مسئولیت پذیر خواهد بود.

رحمتی افزود: هنر حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، مسئولیت پذیر کردن جوانان بوده است و جوان امروزی اگر بی تفاوت باشد در مسیر خواسته های دشمنان قرار می گیرد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: اگر در دوران طلایی زندگی که همان جوانی است به مسئولیت پذیری توجه کنید، یقین بدانید انسانی موفق خواهید بود و از مردان و زنان بزرگ جامعه خواهید شد.

 

جوان بی هدف، طعمه دشمن می شود

استاندار آذربایجان شرقی دومین مقوله در موفقیت جوان ایرانی را هدف گذاری و داشتن هدف برای زندگی عنوان کرد و گفت: جوانی که هدف نداشته باشد طعمه دشمن و منحرف می شود از این رو جوانان باید برای خودشان هدف والا داشته باشند.

رحمتی اظهار کرد: دانش آموز و جوانی که برنامه هدفمند داشته باشد وقت و عمر خود را هدر نمی دهد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف، الگوسازی ضروری است، خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) الگوی مناسب و کاملی هستند اما جوانان به الگوی قابل لمس در جامعه نیز نیاز دارند، اگر از این مهم غفلت شود الگوهایی که دشمن در فضای مجازی ایجاد کرده است مورد توجه جوانان قرار می گیرد.

رحمتی با تاکید بر اینکه الگوهای زندگی ما نباید مجازی، موسمی و فصلی باشد، گفت: گام های موفقیت را باید به طور کامل طی کنیم و همانند شهدا، که از همه چیز خود برای وطن و آرمان های انقلاب گذشتند عمل کنیم.

وی با بیان اینکه پس از مسئولیت پذیری، هدف گذاری، برنامه ریزی و الگوسازی، ارزیابی عملکرد نیز بسیار مهم است، اظهار کرد: جوانان باید مثل شهدا؛ اعمال و رفتار خود را مورد ارزیابی قرار دهند و دچار روزمرگی نشوند.

رحمتی گفت: روزمرگی خطر بزرگی است و متاسفانه فضای مجازی این زمینه را فراهم کرده است از این رو باید خودسازی کنیم تا بتوانیم دگرسازی و جامعه سازی را شروع کنیم.

خواست دشمنان، بی تفاوتی جوانان

شهدای انقلاب اندکی مظلوم واقع شده اند

استاندار آذربایجان شرقی آرامش، آسایش و امنیت امروز جامعه را نتیجه ایثارگری ها و رشادت های شهدا اعلام کرد و گفت: همه شهدا عزیز هستند اما شهدای انقلاب که اندکی مظلوم واقع شدند کار بزرگی کردند و اگر امروز جشن چهل و پنجمین سالگرد را برگزار می کنیم نتیجه رشادت های جوانان آن دوران است.

رحمتی بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، هر وقت امور به جوانان سپرده شد نتیجه گرفتیم، از این رو باید به جوانان میدان دهیم جوانان همواره موتور محرکه انقلاب بودند، در دفاع مقدس نیز همه کار کردند و در عرصه های فرهنگی و سازندگی نیز در صف اول بودند و اگر امروز جبهه مقاومت در جهان تقویت شده نتیجه حضور جوانان است.

خواست دشمنان، بی تفاوتی جوانان

مولدسازی بهترین راه برای اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در مراسم زنگ انقلاب با بیان اینکه در استفاده از امکانات آموزش و پرورش دچار مشکل هستیم ،گفت: با مولدسازی و استفاده بهینه از داشته هایمان، می توانیم پروژه های نیمه تمام را با استفاده از منابع داخلی تکمیل کنیم.

مسعود سعادتی اعلام کرد: ۵۰۰ پروزه نیمه تمام آموزشی در استان داریم که اگر منتظر بودجه عادی و سالانه باشیم مدت ها زمان می برد تا این پروژه ها به نتیجه برسند.

وی به بهره برداری از ۱۵۵ کلاس درس در قالب ۲۴ پروژه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: برای ساخت این کلاس ها ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و این نتیجه توجه دولت سیزدهم به امر آموزش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دروغ پراکنی های دشمن و القای ناامیدی در جامعه اشاره کرد و گفت: رویکرد آموزش و پرورش در جشن های دهه فجر، رویکرد تبیینی است دانش آموزان باید گذشته را بدانند تا برای آینده برنامه ریزی کنند.

سعادتی افزود: دشمن القا می کند که در جایگاه خوبی قرار نداریم در صورتیکه شاخص باسوادی بین ۱۰ تا ۵۰ سال ۹۸.۳ درصد است در حالیکه قبل از انقلاب این میزان ۳۵ درصد بود.

در این مراسم که در هنرستان دخترانه استاد شهریار تبریز برگزار شد زنگ انقلاب توسط استاندار آذربایجان شرقی نواخته شد. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.