کد خبر : 35165
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 12:28

نخستین درمانگاه روماتولوژی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز افتتاح شد

نخستین درمانگاه روماتولوژی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز افتتاح شد

نخستین درمانگاه روماتولوژی (آرتروز زانو ) در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا تبریز با هدف خدمات دهی به بیماران دچار ناراحتی های مفصلی افتتاح شد.

به گزارش آی نیوز ، مسئول درمانگاه روماتولوژی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا تبریز در مراسم گشایش این مرکز، اظهار کرد: تشخیص و درمان به موقع در مدیریت بیماری های روماتیسمی بسیار مهم است که با مراقبت های پزشکی مناسب بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری می توانند بهبودی قابل توجهی را در علائم و کیفیت زندگی خود تجربه کنند.

دکتر علی اصغر ابراهیمی هدف اصلی از راه اندازی درمانگاه فوق را کمک به بیماران دچار مشکلات مفصلی و تلاش برای بهبود روند زندگی عادی آنها اعلام کرد.

وی روماتولوژی را شاخه‌ای از پزشکی دانست که در زمینه تشخیص و درمان بیماری های روماتیسمی فعالیت می کند.

ابراهیمی تاکید کرد: کسانی که درد مفاصل، سفتی یا سایر علائم روماتولوژیک را تجربه می کنند باید به طور حتم برای ارزیابی و درمان مناسب با یک روماتولوژیست مشاوره کنند.

وی با بیان اینکه روماتولوژیست‌ها به طور عمده با اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی، بافت‌های نرم، بیماری‌های خود ایمنی، واسکولیت‌ها و اختلالات ارثی بافت همبند سروکار دارند، یادآور شد: امروز بسیاری از این بیماری‌ها به عنوان اختلالات سیستم ایمنی شناخته شده‌اند و تخصص روماتولوژی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

ابراهیمی اعلام کرد: درمانگاه تخصص روماتولوژی (آرتروز زانو ) مرکز امام رضا تبریز روزهای یکشنبه هر هفته در نوبت صبح دایر است و نوبت گیری ویزیت اساتید روماتولوژی از طریق شبکه های مجازی و نیز حضوری برای عموم مردم مقدور است.

مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا تبریز بزرگترین و مجهزترین مرکز درمانی در منطقه شمال غرب ایران است که دارای یکهزار تخت فعال، ۱۶۸ تخت مراقبت های ویژه، ۱۱۰تخت اورژانس، ۱۲۲ تخت دیالیز و ۲۶ تخت اتاق عمل می باشد.

هم اکنون حدود ۳۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص و ۲۵ گروه درمانی در این مرکز فعالیت می کنند.

اورژانس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با ۱۱۰ تخت متشکل از ۶ بخش کلینیکی و پنج بخش پاراکلینیکی است که مهمترین و بزرگترین اورژانس آذربایجان شرقی و شمال غرب ایران به شمار می رود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.