کد خبر : 35222
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:07

مضامین موسیقی موغام، به معنویت و وحدت ملی می‌پردازد

مضامین موسیقی موغام، به معنویت و وحدت ملی می‌پردازد

مدرس موسیقی موغام، توجه به معنویت و وحدت ملی را از جمله نقاط توجه این نوع موسیقی معرفی نمود.

آی نیوز – به‌گزارش روابط عمومی و امور ارتباطات سازمان، استاد حمیدرضا رضایی با اشاره به مضامین نهفته در ادبیات موسیقی موغام گفت: معارف و مضامین موسیقی موغام به معنویت، صمیمیت، اخلاقیات و وحدت ملی می‌پردازد.
داور بخش خوانندگی چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، آن را گنجینه‌ای منحصربه‌فرد دانست و گفت: موسیقی موغام پیوسته با ادبیات و فولکلور در ارتباط است و ادبیات این خطه نمایندگان بزرگی مانند فضولی، نباتی، صراف، شهریار و دیگر ادیبان نامدار بزرگ دارد که همواره به تناسب باورهای خود در طول زمان جامعه را به معنویت، خداپرستی و توحید دعوت کرده‌اند.
این هنرمند زنجانی، جشنواره موسیقی موغام‌ را رویدادی تکرارنشدنی با حضور هنرمندان سرشناس و اجرای قطعات بی‌نظیر موسیقی موغام با مضامین انسانی دانست و اظهار کرد: ماهیت موسیقی موغام در خدمت زیبایی‌ها و مضامین انسان‌محور و اخلاقی است.
رضایی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ و موسیقی موغام در میان اقشار مختلف جامعه گفت: توجه به موسیقی موغام و گسترش آن در بین اقشار مختلف مردم، توجه به مضامینی است که در تربیت افراد جامعه نقشی مهم ایفا می‌کند.
وی با قدردانی از تلاش‌های چندین‌سالهٔ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری جشنواره سراسری موسیقی موغام گفت: در طی این چندسال علی‌رغم مشکلات فراوان در برگزاری چنین رویداد بزرگی، این سازمان انتظارات هنرمندان را از یک اتفاق فرهنگی و هنری برآورده کرده است.
داور چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام خود را یکی از خدمت‌گزاران جشنواره دانست و با اشاره به حمایت هنرمندان و آموزشگاه‌های موسیقی از این جشنواره گفت: می‌توان گفت هنرمندان موسیقی موغام و مراکز آموزش موسیقی خصوصی در رشد استعدادها گام نخستین را برداشته‌اند و با حضور و معرفی این استعدادها در رویدادهای فرهنگی و هنری از فرهنگ موسیقی موغام حمایت می‌کنند.
رضایی حضور کودکان و بزرگان را در این جشنواره اتفاقی حائز اهمیت برشمرد و افزود: به عرصه آمدن نسل جوان، مرهون تداوم حضور بزرگان در این راه است و امید است که حضور و درس‌آموزی نسل جدید در پیشگاه بزرگان موسیقی موغام استمرار داشته‌ باشد.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت‌های دولتی از موسیقی موغام گفت: حمایت بیشتر از چنین رویدادهایی، موجب انگیزه بیشتر، رشد استعدادهای جوان و تأثیرگذاری و فرهنگ‌سازی بین نسلی می‌شود که ثمره آن در خدمت و تربیت جامعه‌ای متعالی خواهد بود.
گفتنی است چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام، به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از یکم تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.