کد خبر : 3711
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 6:37

ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت شهر باعث رونق اقتصادی می شود

ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت شهر باعث رونق اقتصادی می شود

سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از برگزاری جشن ”  تبریز شهر جهانی بافت فرش ” خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز ، رضا خلیلی گفت : این جشن که به مناسبت ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی برگزار می شود با نظارت استاندرای آذربایجان شرقی و همکاری سازمان های متولی همچون شهرداری تبریز ، سازمان صنعت ، معدن تجارت ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ،  اتحادیه قالیبافان و اتاق بازرگانی تبریز  برگزار می شود.
خلیلی ادامه داد : وجود کارگاه های بافت فرش ، بازار تاریخی تبریز و تیمچه مظفریه ، دانشکده فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و تالار فرش موزه شهر و شهرداری و اشتغال بیش از ۴  هزار نفر در این شهر به شغل فرشبافی از جمله عوامل تاثیر گذار برای ثبت تبریز به عنوان شهر جهانی بافت شهر بوده است.
وی همچنین گفت : رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و اعضای هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در این جشن حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد : امید می رود با ثبت تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش شاهد رونق بیشتر این صنعت و هنر بی بدیل در دنیا باشیم و شرایط صادرات مساعد شود و این اتفاق گامی باشد برای معرفی بیشتر هنرفرش تبریز در عرصه جهانی.
خلیلی همچنین گفت : بهبود شرایط اقتصادی قالیباقان و ارتقای جایگاه اجتماعی آن ها از مهم ترین انتظارهای فعالان حوزه فرش پس از انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.