کد خبر : 3712
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 مهر 1394 - 6:52

پیشرفت ۸۰درصدی پروژه ترمینال بزرگ تبریز با لحاظ مدرن ترین تاسیسات و تجهیزات جانبی

پیشرفت ۸۰درصدی پروژه ترمینال بزرگ تبریز با لحاظ مدرن ترین تاسیسات و تجهیزات جانبی

 معاون فنی و عمرانی ازپیشرفت قابل  قبول پروژه ترمینال بزرگ تبریزو همچنین نصب مدرن ترین تاسیسات و تجهیزات جانبی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش آی نیوز، محبوب عبداله پور، با اشاره به دلایل تعویق تکمیل این پروژه گفت: باتوجه به نواقص و ایراداتی که در نقشه های اولیه این پروژه وجود داشت و همچنین نیاز به لحاظ کردن آیین نامه ۲۸۰۰زلزله در ان نقشه ها، بازنگری های اساسی در آن ها و حتی در مصالح استفاده شده در احداث آن انجام گرفت که تمامی این موارد موجب تاخیر در عملیات اجرایی آن شد.
وی افزود: همچنین در زمینه اعتبار و هزینه های مالی مورد نیاز، باید بگوییم که برآورد کارشناس در مراحل اولیه اجرای طرح، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بود و این در حالی است که در ۴سال گذشته، شهرداری برای این پروژه حدود۳۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف کرده است و هنوز تا تکمیل قطعی آن، حدود ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر هم نیاز است.
 معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در زمینه دلیل افزایش هزینه ها گفت: عمده ترین دلیل این افزایش، تغییر نوع تاسیسات تهویه و سیستم های گرمایشی در بنای ترمینال است.
عبداله پور خاطرنشان نمود: علاوه بر آن در نقشه های اجرایی پروژه، جزییات دکوراتیو و تزیینات داخلی برای قسمت های درونی آن در نظر گرفته نشده بود که این مورد در نوع خود از هزینه برترین بخش های پروژه است.
وی ادامه داد: استفاده از مدرن ترین تاسیسات تهویه برای سالم سازی هوای داخل سالن ترمینال هم از دیگر مواردی بود که توسط شهرداری تبریز به نقشه های اجرایی اضافه و قسمت های مسافرگیری آن هم مطابق آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله و با سازه های سبک فلزی ساخته شد و اگر تاسیسات مکانیکال و برق و همچنین جزییات مربوط به دکوراسیون و فضاسازی داخلی سالن ترمینال را هم در نظر بگیریم دلیل تاخیر در تکمیل و افتتاح آن تا حد زیادی مشخص می شود.
عبداله پور، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۰ در صد اعلام کرد و تصریح نمود: با توجه به اقداماتی که در خصوص احداث مسیرهای دسترسی و محوطه سازی این پروژه به انجام رسیده، امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.