کد خبر : 3754
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 - 7:26

ارزیابی پروژه های عمرانی و تقاطع های غیرهم سطح

ارزیابی پروژه های عمرانی و تقاطع های غیرهم سطح

 معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از انجام ارزیابی پروژه های عمرانی و تقاطع های غیر هم سطح در نقاط مختلف شهر خبر داد و اعلام کرد که برای نگهداری و حفاظت از این پروژه ها، مدیریت نگهداری در مناطق دهگانه شهرداری ایجاد خواهد شد.

به گزارش آی نیوز، محبوب عبداله پور، با اشاره به وجود ۱۳۰ پل روگذر و زیرگذر در سطح شهر، گفت: با توجه به این که از زمان احداث برخی از این پل ها، مدت زمان زیادی می گذرد، نیاز به تعمیر و بهسازی آن ها کاملا احساس می شود.
وی افزود: بر این اساس، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، ارزیابی این پروژه ها را آغاز و در مرحله اول، اقدام به تهیه نرم افزار نگهداری برای آن ها نمود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، ادامه داد: در مرحله دوم نیز، برای تعدادی از پل ها که نقشه فنی نداشتند، نقشه معماری ترسیم شد تا عیب یابی بر پایه این نقشه ها صورت گیرد.
عبداله پور متذکر شد: تمام ستون ها، پایه ها و دیگر نقاط حساس هر پل، مورد بازرسی قرار گرفته و گزارش این بازرسی به همراه برنامه ریزی بر ای تعمیر آن ها، ارائه شده است که با در نظر گرفتن اولویت و اهمیت اجرای تعمیرات در پل ها، ردیفی در بودجه سال آینده برای این امر لحاظ خواهدشد.
وی همچنین تاکید کرد: سازمان ها و نهادهای شهرداری هم که در این حوزه دخیلند، در اجرای این طرح همراه ما خواهند بود و ما به این سازمان ها اعلام کرده ایم که طرح های مربوط به زیباسازی و فضاسازی این نوع پروژه ها را، در چهارچوب نقشه فنی و معماری آن انجام دهند؛ چرا که اجرای پاره ای طرح ها بعد از احداث، مانند کاشی کاری یا نصب کامپوزیت برای نماسازی یک روگذر یا زیرگذر، مانع از دیده شدن ایرادات به وجود آمده در آن می گردد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح نمود: نباید از این نکته غافل شویم که تعدادی از این پل ها و زیرگذرها، در مواقع بحرانی و پدافند غیرعامل، نقش استراتژیکی دارند و معاونت حمل و نقل و مدیریت بحران، بایستی این نقاط استراتژیک را به معاونت فنی و عمرانی اعلام کنند تا اولویت بندی بر این اساس صورت گیرد.
عبداله پور، همچنین اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در نظر گرفته شده تا در مناطق دهگانه، مدیریت نگهداری پروژه ها ایجاد شود.
وی درباره ضرورت ایجاد این مدیریت گفت: پروژه های عمرانی اعم از پل ها، فرهنگ سراها، پارک ها وساختمان های اداری، سرمایه شهر هستند و حفظ و نگهداری آن ها، بخشی از وظایف معاونت فنی و عمرانی است که توسط مدیریت نگهداری در مناطق انجام خواهدشد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اضافه کرد: بدین ترتیب، می توانیم هر سه ماه یکبار با ارزیابی رفتارهای پروژه ها، آن ها را به روز رسانی کرده، ایمنی و سلامت شهروندان در سطح شهر را تامین کنیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.