کد خبر : 3899
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 5:52

آماده سازی ۳ پارک جدید در منطقه ۹ تبریز+ عکس

آماده سازی ۳ پارک جدید در منطقه ۹ تبریز+ عکس
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از آماده سازی ۳ پارک جدید جهت بهره برداری در محدوده منطقه ۹ تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: سه پارک جدید «بوستان خاوران» با مساحت هشت هزارو ۵۰۰ متر مربع، پارک «اقبال آذر» با مساحت پنج هزار متر مربع و پارک «فدک» با مساحت ۱۶ هزارو ۲۰۰ طی روزهای آینده در این منطقه به بهره برداری می رسند.

حسن زاده با اشاره به وضعیت کلی فضای سبز منطقه ۹ تبریز افزود: فضای سبز این منطقه شامل احداث پارکهای جدید و متنوع و همچنین انبوهکاری، رفیوژهای شهرک خاوران، رمپ های آزادراه، محوطه مجتمع فرهنگی، حریم خط لوله گاز، حریم دکل برق، جاده زرنق و…است.


وی ادامه داد: مجموع فضای سبز منطقه ۹ تبریز ۱۳۵ هزار مترمربع است که از این میان ۶۰ هزار اصله درخت نیز جهت توسعه فضای سبز این منطقه کاشته شده است.


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همچنین با اشاره به اینکه درختان کاشته شده در این منطقه بیشتر از انواع گونه های بومی منطقه هستند، تصریح کرد: این درختان شامل زبان گنجشک، نارون توپی، کبوده، اقاقیای چتری و…هستند.


حسن زاده با بیان اینکه احداث پارک های محله ای همچون سال گذشته در اولویت اصلی برنامه های سازمان پارکها قرار دارد ، تصریح کرد: توسعه فضای سبز درون شهری جزو اهم برنامه های سال جاری این سازمان است.


وی با اشاره به مشخصات پارک «فدک» که به زودی به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: حسن زاده با بیان اینکه پارک فدک در مقابل شهرداری منطقه ۹ تبریز واقع شده است و امکاناتی همچون نمازخانه، ساختمان نگهبانی، سرویس بهداشتی و…از دیگر امکانات این پارک است که در حال احداث می باشد.


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث بوستان خاوران واقع در خیابان ۳۵ متری نیز تصریح کرد: عملیات شبکه خام و برق این پارک تکمیل شده است و به طور کلی مراحل عمرانی و کاشت گونه های آن نیز اتمام یافته است.


حسن زاده همچنین از احداث پارک اقبال آذر در مساحتی به وسعت ۵ هزار متر مربع خبر داده و گفت: این پارک در خیابان ۳۵ متری خاوران، بعد از فلکه دوم واقع شده است و چهار هزار متر مربع فضای سبز است.

 


 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.