کد خبر : 3916
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آبان 1394 - 8:53

راه اندازی دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در خانه تاریخی نیکدل

راه اندازی دبیرخانه اطلس شهرهای  اسلامی در خانه تاریخی نیکدل

شهردار تبریز از راه‌اندازی دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در خانه تاریخی نیکدل تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل فضاسازی و مرمت خانه تاریخی نیکدل گفت: همزمان با سفر یکی از مقامات عالی رتبه سازمان ملل متحد به شهر تبریز در روزهای آتی، دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی رسما در خانه تاریخی نیکدل آغاز به کار می‌کند.
وی با تاکید بر این که احیای جایگاه فرهنگی و هویتی کهن‌شهرهای اسلامی، رسالت مهم اطلس شهرهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: تاسیس دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در یکی خانه‌های نفیس و قدیمی شهر تبریز، همراستا با همین رسالت مهم بوده و قطعا باب جدیدی در توسعه مناسبات فرهنگی و بین‌المللی شهر تبریز خواهد گشود.
شهردار تبریز تاکید کرد: شهر تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع با بیش از چهار هزار سال پشتوانه تمدنی، از مفاخر ارزشمند اطلس شهرهای اسلامی است و با راه‌اندازی دبیرخانه رسمی، پیشینه و قابلیت‌های چشمگیر آن بیش از پیش بروز و ظهور خواهد داشت.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، از خانه‌های تاریخی به عنوان میراث سبک زندگی ایرانی و اسلامی یاد کرد و افزود: معتقدیم با حفظ و توسعه خانه‌های قدیمی، در کنار احیای این سبک ارزشی، می‌توان به تقویت جاذبه‌های گردشگری شهر نیز کمک شایانی کرد.
وی اضافه کرد: شهرداری تبریز با همراهی سایر مجموعه‌های فرهنگی، در حد وسع خود از زمینه‌های احیای خانه‌های قدیمی و تعریف کاربری‌های فرهنگی در این مراکز حمایت می‌کند.  

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.