کد خبر : 3935
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آبان 1394 - 6:52

۸۰ درصد ازکاربری مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر تبریز مسکونی‌است

۸۰ درصد ازکاربری مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر تبریز مسکونی‌است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حدود ۸۰ درصد از کاربری مناطق حاشیه‌ نشین کلان‌شهر تبریز مسکونی بوده و مابقی آن نیز به شبکه معابر اختصاص دارد.

به گزارش آی نیوز؛ دکترفریدون بابائی اقدم اظهارداشت:۱۲ هزار ۵۰۰ هکتار از مجموع ۲۵ هزار هکتار مساحت تبریز را بافت پر شهری تشکیل می‌دهد که از این میان ۲هزارو ۵۰۰ هکتار مربوط به بافت حاشیه نشین است که بیشتردر مناطق ۱، ۳، ۴، ۶ و ۷ شهری تبریز واقع شده‌اند .
وی افزود : ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز مهاجرانی هستند که از شهرستان‌های کلیبر، اهر، هشترود و بستان‌آباد و در پی اشتغال به این مناطق روی آورده اند .
این مدرس دانشگاه در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری علت انتخاب این مناطق از سوی مهاجران را نداشتن شغل و درآمد مناسب دانست که به علت بی‌ثباتی شغلی مجبور هستند در گوشه و کنار شهر و بدون خدمات شهری زندگی کنند .
عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطر نشان کرد : شرایط بد اقتصادی مهاجران ساکن در مناطق حاشیه ای شهر تبریز موجب شده آنان فقط به دنبال ایجاد سرپناه برای خانواده خود بوده و به استانداردهای لازم در ساخت مسکن اهمیت ندهند .
به اعتقاد این کارشناس فرزندان خانواده های ساکن در مناطق حاشیه ای شهر به علت شرایط نامناسب سکونتی بیشتر اوقات زندگی را در بیرون از محیط خانواده و در شرایط فرهنگی و اجتماعی نامناسب محله‌های این مناطق سپری می کنند که این خود زمینه تربیت ناصحیح کودکان و سوق یافتن آنان به سمت بزه‌کاری، خشونت، وجرم است .
بابائی اقدم همچنین یاد آور شد : مجهز نبودن مناطق حاشیه نشین تبریز به شبکه آب و فاضلاب شهری و وجود مشکلات بهداشتی و بصری در این مناطق سلامتی جسمی و روانی افراد را تهدید می کند و خدمات رسانی به این مناطق مشکل و در مواقعی غیرممکن است

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.