کد خبر : 3998
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آبان 1394 - 6:41

اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری تفرجگاه عینالی

اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری تفرجگاه عینالی

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی از اجرای طرح توسعه ۱۰۰ هکتاری تفرجگاه عینالی خبر داد.

به گزارش آی نیوز، مسعود برزگر جلالی، در برنامه تلویزیونی “شهریمیز” با تشریح فعالیت های سازمان گفت: تفرجگاه های کوهستانی حاشیه کلانشهرها بخصوص شهرهای صنعتی در تلطیف هوا و تفرج شهروندان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند .
برزگر جلالی افزود: تفرجگاه عینالی با وسعت ۵۶۰۰ هکتار از بزرگترین تفرجگاههای ایران می باشد که امیدواریم با تداوم جنگلکاری و ایجاد امکانات رفاهی تفریحی بخشی از کمبود فضای سبز و مراکز خدمات رفاهی شهر تبریز تأمین شود.
برزگر جلالی با اشاره به طرح توسعه ۱۰۰ هکتار جنگلکاری تفرجگاه عینالی گفت: در سالهای گذشته با حمایت مسئولین و مدیران شهری و استانی همچنین با تلاش همکاران بنده در این سازمان حدود ۴۰۰ هکتار جنگلکاری در کوهستان عینالی انجام گرفته است.
 در ابتدای سال جاری طرح جنگلکاری ۱۰۰ هکتاری  را در برنامه کاری سازمان قرار دادیم که پس از مطالعات اولیه و انتخاب گونه های کاشت، هم اکنون در حال آماده سازی از قبیل بانکت زنی و چاله کنی هستیم که با احداث منبع و تأمین آب مورد نیاز ، مرحله کاشت آن در فصل مناسب اجرا خواهد شد.
وی ضمن تشریح مهمترین پروژه های عمرانی در تفرجگاه عینالی اظهار داشت: احداث دریاچه چند منظوره در ارتفاعات تفرجگاه با گنجایش ۵۴۰۰۰ مترمکعب، اجرای طرح سنگ فرش جاده اصلی تفرجگاه، ایجاد راه دسترسی ایستگاه دوم تله کابین به پارک ائل داغی و راه دسترسی باغ ربغ رشیدی به تپه بقعه، احداث مجموعه زیستگاه حیات وحش و احداث چند پارک شهری داخل تفرجگاه از پروژه های مهم در حال اجرا می باشد.
برزگر جلالی با اشاره به اهداف عالیه سازمان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام یافته سعی خواهیم نمود با اجرای پروژه های عمرانی، توسعه فضای سبز و برنامه های متنوع فرهنگی، تفرجگاه عینالی را به محلی سالم و لایق همشهریان و گردشگران عزیز تبدیل نموده بطوریکه تعداد بازدید کنندگان تفرجگاه را از ۵۰هزار نفر در ماه به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.