کد خبر : 4050
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 6:24

دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، در خدمت تقویت جایگاه فراملی شهر تبریز

دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، در خدمت تقویت جایگاه فراملی شهر تبریز

شهردار تبریز در بازدید از مراحل آماده‌سازی و طراحی داخلی خانه تاریخی نیکدل، گفت: استقرار دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در این خانه تاریخی، ایده موثری است که در خدمت تقویت جایگاه فراملی شهر تبریز خواهد بود.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: این ایده، اتفاق مبارکی است که پیوند دهنده تاریخ و پیشینه تبریز با احیای جایگاه کلان‌شهرهای اسلامی خواهدبود .
وی تاکید کرد: شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی، مصمم است در موضوع صیانت از میراث تاریخی شهر تاثیرگذار باشد .
شهردار تبریز در ادامه، در جلسه ای نسبت به بررسی پروژه های منطقه ۸ و امکان سنجی برای تعریف پروژه های جدید در بودجه سال آتی این منطقه پرداخت .
دکتر نجفی با بیان این مطلب که در سال ۹۵ توجه وافر به امر زیباسازی فضاهای شهری خواهد شد، افزود: توجه و تعریف پروژه‌های جدید بافت تاریخی و مرکزی شهر تبریز نیز باید همسو با سیاست های کلّی باشد؛ در این راستا انتظار می رود مجموعه شهرداری منطقه ۸ بتواند بافت مرکزی شهر تبریز و به ویژه مسیرها و کریدورهای واجد پتانسیل گردشگری را بازآفرینی و بهسازی کند .
 شهردار تبریز در پایان ضمن قدردانی از تمامی عوامل تلاشگر شهرداری منطقه ۸ و به ویژه کارگران زحمت کش ، از کلیه زحمت کشان در امر آماده سازی و تجهیز خانه تاریخی نیکدل به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی تشکر و قدردانی نمود.

 همچنین علی مدبر شهردار منطقه ۸ نیز ضمن ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های در دست اجرای این منطقه خاطر نشان کرد: کلیه پروژه های این منطقه اعم از عمرانی، خدماتی و اجتماعی، تماماً کارشناسی شده  و با مطالعات کامل انجام می پذیرد .

وی نوآوری و خلاقیت در تعریف و اجرای پروژه ها، توجه به هویت تاریخی و فرهنگی، بهره گیری از تجارب جهانی و همچنین بیان امروزی و معاصرسازی را از ویژگی های شاخص و کلی پروژه‌‌های شهرداری منطقه ۸ عنوان کرد .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.