کد خبر : 4158
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آذر 1394 - 6:43

اسبقیان:ترویج اخلاق‌مداری، اولویت ورزش آذربایجانشرقی است

اسبقیان:ترویج اخلاق‌مداری، اولویت ورزش آذربایجانشرقی است

به گزارش آی خبر:سید محمد شروین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در نشست شورای ورزش شهر باسمنج گفت : ترویج اخلاق‌مداری، اولویت ورزش آذربایجانشرقی است.

اسبقیان افزود: اگر به اخلاق مداری در ورزش توجه نشود ورزش به جای آنکه راهکاری برای تندرستی و سلامت باشد به آفت و مصیبت تبدیل می شود.
وی گفت: هیچ چیز نظیر ورزش برای جوانان نشاط آور نیست و در صورتی که از این بستر برای ترویج اخلاق مداری و هدایت استفاده نشود، ورزش نه تنها به عاملی برای شور و نشاط جوانان تبدیل نمی شود بلکه سقوط آنان را نیز به همراه خواهد داشت.
وی در این نشست افزود : توسعه همه‌جانبه ورزش از طریق تعامل با مردم، ترویج اخلاق‌مداری در ورزش، افزایش سرانه حضور مردم در فعالیت‌های ورزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مناسب‌سازی امکانات موجود ورزشی ، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی و مذهبی در سطح استان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است .
اسبقیان با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه جوان و ورزشکار مباحث  فرهنگی و هویت پروری می باشد گفت: باید تمام تلاش و جدیت  خود و مجموعه همکاران را بر غنی سازی باورهای دینی و تعمیم برنامه های فرهنگی در بین جوانان و هیات های ورزشی استان داشته باشیم.
وی همچنین با تبریک هفته بسیج گفت : ایران اسلامی که مقتدرانه و سرافرازانه در مقابل استکبارهای جهانی در شرایط ناامن کنونی ایستاده است به برکت ولایت فقیه و بسیجیان سلحشور و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بوده و اگر تفکر و روحیه بسیجی نبود در تمامی عرصه های هسته ای ، علمی ، ورزشی پیشرفتی وجود نداشت.
سید محمد شروین اسبقیان تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا از برکات خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده افزود: بسیجی می‌‏توانند با تدبر و عمل هوشیارانه خود، جوانان و ورزشکاران و قهرمانان را به سمت ولایت مداری و ادامه راه بسیج و شهدای هشت سال دفاع مقدس هدایت کنند.
وی افزود:استکبار جهانی از تفکر بسیجی واهمه دارد و بسیج می تواند و باید ویژگی های زندگی اسلامی ایرانی را در جامعه و در میان جوانان ترویج و تبیین نماید تا با تربیت نسل سالم و پویا جامعه ی مطلوب مدنظر اسلام شکل بگیرد.
ایشان تفکر بسیج را در جذب نخبگان تحصیلی – علمی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی یادآور شدند و افزودند: این ظرفیت تحسین برانگیز نشان می دهد حضور بسیج به عرصه دفاع از کشور و پاسخگویی به تهدیدات سیاسی – اقتصادی و نظامی دشمن منحصر نیست بلکه هرجا اسلام و انقلاب به حضور پرانگیزه و کارساز مردمی نیاز دارد، آن میدان، عرصه حضور بسیج است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ۵ سال پیش ورزش شهر باسمنج به عنوان شهر مستعد با ظرفیتهای بسیاری در استعدادیابی ، توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی و مدال اوری شناسایی شده و با سرمایه گذاری در توسعه زیر ساختها و ورزش امروز شاهد هستیم در بخش توسعه زیر ساختها این شهر دارای استخر و مجموعه ورزش باستانی و سالنهای ورزشی اختصاصی و در بخش ورزش علاوه بر توسعه مناسب ورزش همگانی ، به عنوان شهر امید کسب اولین مدال طلای تاریخ المپیک استان توسط پهلوان پرویز هادی معرفی شده است که این همان وعده تعهدات ما به مردم فهیم و ولایتمدار باسمنج است.
اسبقیان افزود : ظرفیت ورزش باسمنج توانسته با حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باسمنج در مسیر رشد قرار گیرد و شعار شهید رجایی که همان ورزش یک ارزش است در این شهر مشهود است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اظهار داشت : شهر باسمنج پهلوان پرویز هادی های بسیاری دارد و جوانان و نوجوانان این شهر توانایی کسب مدالهای جهانی و آسیایی را در رشته های مختلف دارند و برای سرعت بخشیدن به این مقوله با حضور مدرسین و مربیان برتر کشوری اردوهای کوتاه مدت در باسمنج برگزار خواهد شد.

وی گفت : پهلوان پرویز هادی نگین درخشان ورزش ایران و استان و تبریز یکی از امیدهای کسب نشان طلای استان در المپیک ۲۰۱۶ برزیل است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.