کد خبر : 4264
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آذر 1394 - 7:24

نقش تعیین کننده اقتصاد شهری، در تحقق اهداف دوره پساتحریم

نقش تعیین کننده اقتصاد شهری، در تحقق اهداف دوره پساتحریم

 شهردار تبریز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدیریت شهری را گره‌گشای موانع دوره پساتحریم خواند.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در  بیست و یکمین همایش ملی صادرات غیرنفتی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: قابلیت‌های اقتصادی شهرهای کشور، به شرط تقویت ساز و کارها و تحقق مدیریت واحد شهری، می‌تواند گره‌گشای موانع دوره پساتحریم باشند.
وی توان اقتصادی شهر تبریز را در این خصوص یادآور شد و افزود: موقعیت شهر تبریز با توجه به استقرار این شهر در مسیر جاده ابریشم و ارتباط با دروازه‌های تجاری غرب، همواره در خدمت تقویت اقتصاد کلان کشوری بوده است.
وی اضافه کرد: قابلیت‌های ویژه‌ای که شهر تبریز در خصوص فرصت‌های اقتصاد غیرنفتی، چه در حوزه‌های گردشگری و چه در صنایع دستی به ویژه فرش، منابع غنی معدنی و صنایع تبدیلی دارد، همواره هدایت بخش مهمی از صادرات غیرنفتی کشور را بر عهده داشته است.
شهردار تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص موقعیت‌شناسی مردم آذربایجان و شهر تبریز اظهار داشت: معتقدیم ظرفیت‌های پربار اقتصادی و تجاری تبریز، در دوره فعلی نیز که رهایی از اتکا به اقتصاد نفتی ضروری است، می‌تواند تعیین‌کننده و گره‌گشا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت بازنگری در ساز و کار صادراتی تصریح کرد: تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه‌ای، موصوعی است که می‌تواند  به تسهیل در مقررات و توسعه صادراتی بیانجامد.
دکتر نجفی همچنین با یادآوری این‌که نخستین اتاق بازرگانی کشور در تبریز راه اندازی شده است، خواستار مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه زیرساخت‌های اتاق بازرگانی تبریز شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.