کد خبر : 4316
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آذر 1394 - 7:50

توجه به استاندارد های مختلف در پروژه های شهری ضروری است

توجه به استاندارد های مختلف در پروژه های شهری ضروری است

 نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: توجه به رعایت استانداردهای مختلف در اجرای پروژه های مختلف در اجرای پروژه های شهری و فعالیت های مختلف در شهر ضروری است.

به گزارش آی نیوز، سردار محمد حسین جعفری در سخنرانی پیش از دستور با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در مقولات مختلف شهری استاندارد های مشخصی وجود ندارد و عدم داشتن این استاندارد ها باعث مشکلات عدیده ای در سطح شهر می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در دنیا شرکت های مشخصی در خصوص رعایت استاندارد کارهای عملیاتی و اجرایی وجود دارند گفت: شرکت های مخصوص استاندارد سازی پروژهای عمرانی و خدماتی با تعیین استاندارد های فعالیت در هر شهر در خصوص اجرای این استاندارد ها در پروژه های عمرانی وخدماتی اعمال نظارت می کنند.
نئب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه بحث استاندارد سازی کارگاههای عمرانی و خدماتی باید اجرایی شود، اظهار داشت: استفاده از چراغ های خطر و علائم هشدار دهنده در محل اجرای پروژه های ضروری است تا خطرهای احتمالی در مورد عابران و وسایط نقلیه را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به اینکه در مباحث مختلف مرتبط با امور شهری استاندارد مشخصی وجود ندارد گفت: پروژ های مختلفی نظیر پروژه بازسازی و بهسازی اتوبان پاسداران در شهر اجرا می شود که باید با نصب علائم ترافیکی و هدایت جریان ترافیکی استاندارد های مختلف در خصوص عبور و مرور در این مسیر ها را بالاتر ببریم.
جعفری با تاکید بر اینکه اگر قرار است کارگاه عمرانی بزنیم و ۶ ماه کار کنیم باید استانداردهای ترافیکی را در نظر بگیریم گفت: پایه ریزی و تعریف استاندارد های مختلف در شهر از طریق پروژهای تحقیقاتی در دانشگاهها شدنی است و اجرا و نظارت بر اجرای این استاندارد های با شرکت های تخصصی استاندارد میسر خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش با تاکید بر ضرورت ایجاد شرکت های خصوصی در زمینه پروژه های استاندارد سازی و تربیت نیروهای متخصص در این خصوص گفت: وجود این شرکت ضمن اینکه موجب ایجاد اشتغال در شهر خواهد شد قطعا باعث تحول بزرگی در بالاتر رفتن استاندارد های شهر خواهد شد به همین دلیل ضروری است پیمانکاران پروژه های عمرانی را به استفاده از شرکت های استاندارد ساز ملزم نماییم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.