کد خبر : 4745
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 بهمن 1394 - 7:12

مشارکت سرمایه‌گذراران خارجی، منوط به آرامش سرمایه‌گذاران داخلی است

مشارکت سرمایه‌گذراران خارجی، منوط به آرامش سرمایه‌گذاران داخلی است

 رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که مشارکت سرمایه‌گذراران خارجی، منوط به آرامش سرمایه‌گذاران داخلی است، گفت: آرامش سرمایه‌گذار داخلی در گرو حمایت از تولید داخل و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش آی نیوز، اسماعیل چمنی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) در حمایت از بازرگانان و فعالان اقتصادی، خاطرنشان کرد: این رهنمودها تنها با نصب بنر و تبلیغات میسر نمی‌شود؛ بلکه باید در مقام عمل، بروز داشته باشد.
وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کرد که بخش خصوصی بتواند حضور فعال و اثرگذار در شهر داشته باشد و دولت تنها نقش نظارت و مدیریت داشته باشد.
چمنی تاکید کرد: اصل برابری و یکسانی در برابر قانون، ضرورت مهمی است که باید در جلب مشارکت‌های مردمی مورد توجه قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به این‌که رتبه جهانی کشورمان در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی ۱۳۳ است، افزود: این رتبه در متوسط منطقه ۷۷ است و در این زمینه کشورهایی که منابع بسیار محدودی نسبت به ایران دارند، از کشورمان پیشی گرفته‌اند.
وی اظهار داشت: در دوره‌های مختلف تاریخی رقابت بین تمدن‌ها و کشورها بود اما امروز این موضوع، به حوزه شهرها رسیده است، این امر، ضرورت توجه ویژه به شاخص‌های مدیریت شهری را برجسته‌ می‌کند.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: تفکر توسعه در کنار حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های خارجی، راهگشای توسعه و پیشرفت است.
چمنی، خودباوری شهرداری‌ها، تغییر نگرش حاکمیت به حوزه شهرداری‌ها، خروج از روزمرگی و ایجاد خط تولید تفکر در مدیریت شهری را از زیرساخت‌های فکری در توسعه اقتصاد شهری دانست.
وی همچنین در سخنان آغازین خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: حضور پروشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، با توجه به نزدیکی انتخابات ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.