کد خبر : 5002
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 7:50

دستاوردهای ماندگار توسعه و عمران سال ۹۴، مرهون تحقق «همدلی و همزبانی»

دستاوردهای ماندگار توسعه و عمران سال ۹۴، مرهون تحقق «همدلی و همزبانی»

 شهردار تبریز سال ۹۴ را دوره‌ای ارزشمند و ماندگار در توسعه عمرانی و اجتماعی شهر تبریز عنوان کرد و افزود: با برخورداری از تجارب گرانسنگ این سال و با پشتوانه برنامه‌ مصوب سال ۹۵، روند عمران و شکوفایی شهر در سال جدید، با شتاب بیشتری تداوم خواهد داشت.

 

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در گفتگو با پایگاه خبری شهریارنیوز، با بیان این مطلب اظهار داشت: توفیقاتی که شهرداری در سال ۹۴ به خصوص در حوزه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی داشته، مطابق برنامه مطالعاتی توسعه شهر بوده است.

نشاط و پویایی در توسعه و عمران شهری

وی با برشمردن شماری از اقدامات مهم عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۴ تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح شهیدان حضرت‌پوردر میدان راه‌آهن، تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو در مسیر چایکنار، پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان پاشایی در ورودی وادی رحمت،  فاز دوم پروژه عظیم حمید، باند کندروی جنوبی جاده تهران، بزرگراه ۶۰ متری دو کمال، طرح شبدری ائل‌گلی، اجرای مسیرگشایی‌های گسترده و آسفالت‌ریزی‌های اساسی را از دستاوردهای ماندگار توسعه و عمرانی شهری است؛ این پروژه‌ها، مطابق رینگ‌های ترافیکی شهر و تنها در عرض چند ماه تکمیل شدند و بررسی‌ها نشان می دهد در تسهیل تردد شهر کارساز بوده‌اند.
شهردار تبریز تعریض و اتصال جاده باسمنج  به تبریز با اجرای پروژه شهدای غواص را اقدام تاریخی شهرداری تبریز در سامان‌دهی ورودی شرقی تبریز عنوان کرد.
وی با اشاره به محوریت اتوبان مهم پاسداران در برنامه‌های عمرانی شمال شهر افزود: تداوم بهسازی و تحکیم این اتوبان و اتمام پروژه در قطعه پنجم، موجب تقویت یکی از شریان‌های مهم شهری شده است؛ این در صورتی است که هزینه بهسازی هر کیلومتر از این مسیر حدود ۲ میلیارد تومان بوده است.
دکتر نجفی مجاورت حاشیه‌نشینی در محدوده‌هایی از این اتوبان را یادآور شد و گفت: اجرای دو رمپ خروجی از یوسف‌آباد و شهرک ارم به اتوبان پاسداران در همین راستا در سال ۹۴ صورت گرفت که این امر موجب افزایش مسیرهای دسترسی به خصوص در مواقع امدادهای فوری خواهد شد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به اجرای پرشتاب دو تقاطع غیرهمسطح شهید آیت الله نمر در آخونی و شهیدان ابراهیمی در گلکار اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این دو پروژه، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی سال ۹۴ بوده و در برنامه‌های بهره‌برداری بهار سال آتی، مد نظر قرار گرفته است.
وی پروژه عظیم میدان آذربایجان را جراحی ترافیکی در بستر حمل‌‌‌و‌‌نقل شهری عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه، ترافیک شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می‌شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همان‌جا ختم می‌شود .
 دکتر نجفی با اشاره به عزم شهرداری تبریز برای تحول اساسی در بافت‌های حاشیه‌نشین شهر گفت: خوشبختانه در این راستا حرکت‌های موثری آغاز شده که احداث ۲۲۰ واحد در طرح اسکان حاشیه‌نشینان محدوده ارم از آن‌جمله است.

وی متذکر شد: با تعریف و طراحی پروژه‌های تاثیرگذار مشارکتی و سرمایه‌گذاری، نشاط توسعه و عمران شهر در سال آتی نیز تداوم خواهد داشت.

شهرداری تبریز، پشتیبان توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، تکمیل پروژه پایانه مرکزی تبریز پس از حدود سه دهه را از دستاوردهای ماندگار توسعه و عمران در شمال‌غرب کشور عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه پایانه، از اقدامات ماندگاری است که در خدمت شاخص‌های اجتماعی شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی است.
وی با یادآور شدن بلاتکلیفی ۲۶ ساله این پروژه اظهار داشت: شهرداری تبریز در دو سال گذشته، با تزریق اعتبارات چشمگیر، تمام همت خود را برای جبران پروژه به کار بست.
شهردار تبریز افزود: با بهره‌برداری از این پروژه،به زودی،حجم تردد مسافر درون‌شهری،  به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز خواهد رسید که این امر، نقش اساسی در ورود گردشگران به شهر و رونق اقتصادی و اجتماعی شهر خواهد داشت.
دکتر نجفی متذکر شد: در شرایط فعلی درآمدهای شهر، مجاهدت تیم عمرانی شهرداری تبریز و تلاش خستگی‌ناپذیر این عزیزان برای به ثمر رسیدن چنین پروژه‌های عظیمی، غیرقابل‌انکار است.

شهردار تبریز اضافه کرد: در کنار برنامه‌های ترافیکی، در سال ۹۴، پروژه بیمارستان ۱۱۴ تختخوابی کودکان مبتلا به سرطان توسط شهرداری تبریز به ثمر رسید که اتفاق مهمی در نقش‌آفرینی اجتماعی شهرداری تبریز به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اهتمام شهرداری در حوزه سلامت، توجه به ورزش همگانی و قهرمانی را مهم‌ترین لازمه ارتقای نشاط اجتماعی عنوان کرد و گفت: توجه ویژه شهرداری به تیم‌داری در رشته‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی با احداث چندین سالن ورزشی و افزایش امکانات ورزش همگانی، از جمله اقدامات موثر اجتماعی شهرداری تبریز در سال ۹۴ بوده‌است.

تداوم درخشش‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه بین‌المللی

شهردار تبریز با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی شهرداری تبریز در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت:خرسندیم که حرکت‌های گسترده شهرداری در توسعه و عمران شهری، از محدوده شهر و حتی کشور فراتر رفته و زمینه دستاوردهایی چون مدیریت اطلس شهرهای اسلامی، پایتخت نگارگری اسلامی، پایتخت فرش دستباف جهان و شهر برگزیده زندگی در عرصه بین‌المللی را از آن خود کرده است.
وی  با بیان این‌که این روند پرشور و نشاط نهایتاً به نقطه‌ای رسیده که تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ و همچنین یکی از ۱۰ شهر گردشگری حلال، مطرح کرده است، اظهار داشت: این توفیق ارزشمند، مدیریت شهری و استانی را مصمم به تقویت همدلی و همزبانی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کرده است.
دکتر نجفی با اشاره به حضور موفق شهرداری تبریز در نمایشگاه‌های معتبر آسیایی و اروپایی در سال ۹۴ گفت: این حضور همراستا با اهداف گردشگری ۲۰۱۸ بوده و ضامن جذب فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری خواهد بود.

  آوازه زیبایی و آراستگی تبریز، «شهر زندگی»

وی تحول اساسی در سازمان خودرویی خدمات شهری تبریز با ورود ۱۵۷ دستگاه از انواع ماشین‌آلات مکانیزه خدماتی، با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال را دستاورد ارزشمندی  در برنامه‌های خدمات شهری تبریز توصیف کرد
دکتر نجفی، توسعه و تجهیز ایستگاه‌های متعدد آتش‌نشانی و تقویت سیستم ایمنی شهر با خرید بالابر ۵۵ متری را از ثمرات مهم کوشش‌های خدماتی و ایمنی شهرداری تبریز در سال ۹۴ عنوان کرد و افزود: با برخورداری از پشتوانه‌ تجهیزات و نیروی انسانی زبده، امروز نام تبریز، به شایستگی، از سوی نهادهای بین‌المللی به عنوان «شهر زندگی» است.
وی با بیان این‌که عمده دستاوردهای حوزه مدیریت شهری، در خدمت کیفی‌سازی حیات شهر است، متذکر شد: در سال ۹۴، پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری تبریز با اجرای برنامه‌های مدیریت زباله، فرآوری پسماند و بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه شیرابه پسماندهای شهری، زیرساخت‌های اساسی را در نیل به اهداف «شهر پاک و سالم» ایجا کرده است.
 

باغ‌شهر تبریز احیا می‌شود / اردیبهشت لاله‌زار تبریز

دکتر نجفی اقدامات تحول‌آفرین دو سال اخیر در حوزه فضای سبز را یادآور شد و افزود: زیرساخت‌های حوزه فضای سبز با تعریف، طراحی و احیای منابع آبی،  نگرش‌های علمی در خصوص انتخاب گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم شهری تبریز و توسعه پارک‌های دو منظوره، به نقطه‌ای رسیده است که امیدواری‌ها را برای احیای باغ‌شهر تبریز بیشتر کرده است.
شهردار تبریز کاشت ۵۰۰ هزار اصله انواع درخت را ضامن طراوت و نشاط چند سال آتی شهر خواند و افزود: در کنار تقویت مجاری تنفسی شهر، توسعه اصولی گلکاری‌های بدیع و زیبا در دو سال گذشته مورد توجه شهرداری تبریز بوده است؛ در این راستا پس از تجربه موفق لاله‌کاری‌های سال گذشته در مجموعه ائل‌گلی، در سال ۹۴ شاهد کاشت ۲ میلیون پیاز لاله در مناطق ۱۰ گانه بوده‌ایم که این اقدام قطعاً اردیبهشت سال ۹۵ تبریز را زیباتر و خاطرانگیزتر خواهد ساخت.
وی کاشت ۱۰۰ هزار نشاء گلهای تابستانی، احداث نخستین گلخانه آموزشی، اجرای طرح توسعه و درختکاری‌های مجموعه عون‌بن‌علی، احداث بزرگترین کریدور فضای سبز و توسعه پارک‌های میدانی و محله‌ای را ازدیگر اقدامات بنیادین شهرداری در حوزه فضای سبز عنوان کرد.

 

مترو، چشم‌انداز «تبریز مدرن» را ترسم می‌کند

دکتر نجفی افتتاح فاز نخست خط اول متروی تبریز را در سال ۹۴، نقطه عطفی در پیشرفت این پروژه عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از مسیر ۸ کیلومتری این فاز، امروز شاهد هستیم که این منطقه از شهر، در حال تجربه فضای جدیدی از توسعه و چشم‌انداز شهری است.
شهردار تبریز با اشاره به روند پرشتاب تامین رام‌های قطار شهری به تبریز، تصریح کرد:  امروز قطار شهری تبریز با حرکت در فاز نخست خط یک و با در اختیار داشتن شش رام، مسیر پرشتاب و نویدبخشی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اتمام عملیات حفاری تونل های عمیق خط یک مترو در بهمن سال جاری اظهار داشت: این مسیر ۱۶کیلومتری هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تبریز در بر داشته و عمق حفاری و دقت و حساسیت آن، از اراده پولادین عوامل عمرانی شهرداری تبریز حکایت دارد.
دکتر نجفی، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴، در کنار حرکت‌های بنیادین در توسعه زیرساخت‌های ترافیکی، شاهد توسعه، تجهیز و نوسازی خطوط بی‌.آر.تی بودیم که این امر، جلوه روشنی از توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل ترکیبی را در سال ۹۵ ترسیم می‌کند.

دستاوردهای شهرداری، متبرک به عطر «همدلی و همزبانی»

شهردار تبریز یادآور شد: خرسندیم که همانند سال گذشته، حمایت معنوی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان، مدیریت خدوم استاندار تلاشگر و اهتمام نهادهای نظارتی و بازرسی، زمینه هماهنگی دستگاه‌های مختلف خدمت‌رسان را با رویکردهای اجرایی شهرداری تبریز فراهم آورد.
 وی با اشاره به این‌که در کنار این امر، شورای اسلامی شهر نیز با حمایت، نظارت و هدایت کارساز خود، برنامه‌های اجرایی شهرداری را قوام بخشید، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر با برخورداری از مراتب تعهد، تخصص و دانش مدیریت شهری، مسیر حرکت شهرداری را در بخش های عمرانی و اجتماعی، روشن‌تر ساختند.
دکتر نجفی ادامه داد: صمیمانه از تمام این عزیزان قدردانی می‌کنم و یقین دارم که تداوم این روند در سال جدید، ضامن دستاوردهای بیشتری خواهد بود.
شهردار تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها و جامعه خبری در تقویت محتوایی برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد: تحلیل خردمندانه اصحاب رسانه، در واقع، یک سرمایه ارزشمند کارشناسی برای شهرداری تبریز به شمار می‌رود، از این رو معتقدم انتقادات و پیشنهادهای این قشر فرهیخته، در قوام برنامه‌های کارشناسی شهرداری، نقش تعیین‌کننده داشته است.
دکتر نجفی با تبریک سال جدید، تاکید کرد: با توجه به تنگناهایی که شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف قانونی و اقتصادی دارند، بیش از گذشته نیازمند مشارکت و همراهی شهروندانیم و مصمم هستیم که در کنار یکدیگر مسیر تعالی و توسعه خانواده شهروندی تبریز را درخشان‌تر از هر دوره دیگری، تداوم ببخشیم.
وی با اشاره به این‌که به گواه چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر، تبریز ۹۵ سالی مملو از تلاش و تکاپو خواهد بود، اظهار داشت: سال ۹۴ را با عطر همدلی و همزبانی آغاز کردیم و در پیگیری اهداف سال آتی، با در نظر داشتن محوریت همین شعار، برنامه‌های توسعه و عمرانی شهری را پیش خواهیم برد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

تبریز چهارشنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

دیگر بس است حال زمین را به هم نزن