کد خبر : 5264
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 - 7:14

چالش آینده دنیا بحث مدیریت بحران‌های شهری است

چالش آینده دنیا بحث مدیریت بحران‌های شهری است

 قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهرهای ما توسعه نیافته و کشور ما جزو کشورهای توسعه نیافته می‌باشد و جمعیت شهری بالایی داریم و تغییرات اقلیم در کشور ما بسیار جدی است.

به گزارش آی نیوز، عباس تقی‌زاده در جلسه «مدیریت بحران با موضوع شهرهای تاب‌آور» بیان کرد: در بحث تاب‌آوری سه برنامه دنبال می‌شود که برنامه نخست شهرهای تاب‌آور است که در ایران تبریز، تهران، قم و مشهد شهرهای تاب‌‌آور است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرها اصول ده‌گانه تاب‌آوری شهری به تصویب رسیده است، افزود: برنامه دوم با عنوان پروفایل تاب‌آوری شهرها است که توسط دفتر اسکان بشر سازمان ملل دنبال می‌شود و در کل دنیا ۱۰ شهر عضو این برنامه هستند. در منطقه خاورمیانه تهران و بیروت عضو این برنامه‌ هستند.
قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: برنامه سوم شبکه جهانی مدیریت خطر است که بزرگترین شبکه NGO مدیریت بلایا و بحران‌هاست.
وی با بیان اینکه دنیا به سمت جمعیت شهر نشین می‌رود، اظهار کرد:‌ در کشور ما جمعیت شهرنشین ۷۲ درصد است و این در حالی است که این رقم در استانی مانند تهران به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد.
تقی‌زاده افزود: از منظر بلایا و حوادث به طور متوسط اگر در کشور توسعه یافته سیل یا زلزله رخ دهد، یک نفر فوت می‌کند و این در حالی است که اگر این بلای طبیعی با شرایط یکسان در کشور توسعه نیافته رخ دهد، شش برابر این رقم خواهد بود.
وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در مدیریت بلایا بحث توسعه نیافتگی است و در حوادث هر سال شاهد هستیم که خسارت‌های اقتصادی افزایش پیدا می‌کند.
قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه چالش آینده دنیا بحث مدیریت بحران‌های شهری است، اظهار کرد: شهرهای ما توسعه نیافته و کشور ما جزو کشورهای توسعه نیافته می باشد و جمعیت شهری بالایی داریم و تغییرات اقلیم در کشور ما بسیار جدی است.
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در شهر تهران طوفان را در ماه‌های اردیبهشت و خرداد شاهد نبودیم اظهار کرد: در سال ۹۳ در خرداد ماه طوفانی رخ داد که سرعت آن ۱۱۸ کیلومتر بود. در صورتی که طوفان‌های سهمگین آمریکا ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر سابقه دارد.
تقی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرها و مدیریت بحران در شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است و در شرایطی که میزان ریسک بالا می‌رود اقدامات انجام شده با میزان افزایش ریسک همخوانی ندارد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.