کد خبر : 5438
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 7:26

عزم شهرداری تبریز برای تثبیت و انتقال ۱ هزار سکونتگاه حاشیه‌نشین

عزم شهرداری تبریز برای تثبیت و انتقال ۱ هزار سکونتگاه حاشیه‌نشین

شهردار تبریز گفت: برابر مطالعات پنج‌ساله، معضل حاشیه‌نشینی شهر تبریز، نیازمند جابجایی ۳ هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، ۱ هزار واحد، در دست اجرا است.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: از این ۱ هزار واحد، حدود ۲۲۰ واحد مربوط به انتقال حاشیه‌نشینی ارم است که احداث آن در آخرین مراحل تکمیلی بوده و همزمان با عید سعید فطر تقدیم شهروندان حاشیه‌نشین خواهد شد.
وی ادامه داد: مابقی این ۱ هزار واحد نیز هم‌اکنون در شهرک اندیشه تبریز با سرعت در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آتی به مراحل تکمیلی نزدیک شود؛ به این ترتیب، در یک چشم‌انداز مشخص، شاهد حرکت‌ مهمی در کاهش دغدغه حاشیه‌نشینی تبریز خواهیم بود.
شهردار تبریز با اشاره به تفاوت چشمگیر هزینه و درآمد شهر گفت:  در دو سال گذشته، درآمد شهرداری از محل صدور پروانه ۳۵ میلیارد تومان و از محل تراکم مازاد حدود ۴.۵ میلیارد تومان بوده، این در صورتی است که شهرداری تبریز ماهانه حدود ۳۷ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند.
دکتر نجفی با اشاره به زلزله روز گذشته اظهار داشت: نیازمند اقدامات اساسی در مدیریت بحران هستیم که نخستین لازمه آن تحقق مدیریت واحد شهری برای هماهنگی بخش‌های مختلف تقویت ایمنی شهر است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.