کد خبر : 5588
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 6:56

عون‌بن‌علی، از مزیت‌های مهم گردشگری تبریز ۲۰۱۸

عون‌بن‌علی، از مزیت‌های مهم گردشگری تبریز ۲۰۱۸

 شهردار تبریز در بازدید سرزده از مجموعه گردشگری عون‌بن‌علی وعون‌بن‌علی پارک طبیعت، بر لزوم شتاب در برنامه‌های توسعه این مجموعه تاکید کرد و گفت: مجموعه گردشگری عون‌بن‌علی و پارک‌طبیعت از مزیت‌های مهم گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی به طور سرزده در مجموعه گردشگری عون‌بن‌علی و پارک طبیعت  حضور یافت و از طرح‌‌های آبیاری مکانیزه، برنامه‌های توسعه درختکاری، اقدامات گل‌کاری، احداث مخازن ذخیره آب، ایده‌های فضاسازی محیطی و همچنین کیفیت زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری این مجموعه بازدید کرد.

وی احداث مخازن ذخیره آب در قالب سد بتنی را ایده‌ای موثر و نتیجه‌بخش خواند و افزود: احداث دریاچه‌های کوچک در کنار تاثیراتی که در افزایش رطوبت منطقه و شادابی وضعیت آب‌وهوایی منطقه دارد، می‌‌تواند موقعیت ممتازی برای ایجاد فرصت‌های تفریحی باشد.

شهردار تبریز با قدردانی از اجرای برنامه‌‌های فناوری آبیاری در عون‌بن‌علی تاکید کرد: با توجه به چشم‌انداز مهمی که فضای سبز مجموعه‌ عون‌بن‌علی، در پیش گرفته و سختی‌های تامین آب در این محدوده مرتفع، برنامه‌های آبیاری مکانیزه و حفاظت از منابع آبی باید در این مجموعه نهادینه شود.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: در کنار توسعه فازهای درختکاری و جنگل‌کاری، ایجاد فضاسازی‌های محیطی و گلکاری‌های متنوع، به زیبایی‌های این مجموعه خواهد افزود.

وی با اشاره به چشم‌انداز مجموعه عون‌بن‌علی گفت: در دو سال آینده با اضافه‌شدن ۲۰۰ هکتار درختکاری به محدوده ۴۵۰ هکتاری فعلی، شاهد تحولی چشمگیر  در توسعه برنامه‌های فضای سبز عون‌بن‌علی خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به این که در چشم‌انداز عون‌بن‌علی، باید برنامه‌های بانشاط فرهنگی و اجتماعی لحاظ شود، گفت: این برنامه‌ها می تواند در قالب جشنواره‌‌های فرهنگی و رویدادهای بانشاط اجتماعی، به غنای هر چه بیشتر مجموعه کمک کند.

وی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی این مرکز از قبیل نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ تاکید کرد.

شهردار تبریز همچنین با تاکید بر همکاری مجموعه‌ها و مناطق مرتبط با مدیریت عون‌بن‌علی، دستورات لازم را جهت تزریق منابع مالی ویژه به پروژه‌های عون‌بن‌علی صادر کرد.

مسعود برزگر جلالی مدیرعامل سازمان توسعه عون‌بن‌علی و میراعتماد عمادی مدیرکل روابط‌‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این برنامه بازدید حضور داشتند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.