کد خبر : 5624
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 - 7:47

نقش سازنده «سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی» در اعتلای جایگاه هنری تبریز

نقش سازنده «سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی» در اعتلای جایگاه هنری تبریز

شهردار تبریز با اشاره به زمینه‌های بین‌المللی سمپوزیوم مجسمه تبریز گفت: بازتاب رسانه‌ای این رویداد مهم فرهنگی، نقش اثرگذار در تبیین نقش و جایگاه هنری تبریز خواهد داشت.

دکتر صادق نجفی در گفتگو با برنامه رادیویی استودیو شهر با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تبریز با حضور ۲۸ شرکت‌کننده از ۱۶ کشور جهان و همچنین ۳۰ شرکت‌کننده داخلی، به عنوان یک رقابت مهم فرهنگی و هنری مطرح بوده و از مقدمات مهم برنامه‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» است.

وی به حضور کارشناسان و فعالان هنر مجسمه‌سازی در تبریز در دوره برگزاری سمپوزیوم اشاره کرد و افزود: طرح نام تبریز در محافل تخصصی هنر، به خصوص در زمینه هنرهای تجسمی، پیشینه درخشان این شهر را از طریق بسترهای مختلف رسانه‌ای ارایه خواهد داد.

دکتر نجفی، طراحی، اجرا و نصب بیش از ۴۰ اثر حجمی را از دستاوردهای مهم سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار تاثیرات بین‌المللی، شاهد تقویت فضای بصری شهر و آشنایی بیش از پیش شهروندان و گردشگران با مشاهیر و چهره‌های صاحب‌نام شهرمان خواهیم بود.

شهردار تبریز اضافه کرد: تبریز مهد بزرگانی است که هر یک در جایگاه علمی و فرهنگی خود، نقش اساسی در پیشرفت کشور داشته‌اند؛ با این حال متاسفانه نسل جدید، آن‌گونه که شایسته شان و منزلت پیشینه تبریز باشد، با این چهره‌ها آشنایی ندارد.

وی اضافه کرد:  چشم‌انداز کلی شهرداری تبریز در اجرای سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی، در راستای جبران همین خلا فرهنگی پیش‌بینی شده است.

دکتر نجفی با بیان این‌که مناسبات بین‌المللی شهر تبریز در راستای اعتلای نام این شهر پیگیری می‌شود، به توفیقات بین‌المللی این شهر در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: دستاوردهای بین‌المللی شهرداری تبریز از قبیل مدیریت اطلس شهرهای اسلامی، نایب‌رییسی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه خاورمیانه (UCLG MEWA)، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی  در ۲۰۱۸میلادی و پایتخت فرش دستباف جهان، از جمله مواردی است که برای نخستین‌بار نصیب شهر تبریز شده و نقشی کارساز در تبیین جایگاه بین‌المللی این شهر داشته است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.