کد خبر : 5659
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1395 - 7:17

افتتاح ۹ طرح مهم عمرانی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت

افتتاح ۹ طرح مهم عمرانی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت

شهردار تبریز از افتتاح ۹ طرح مهم عمرانی با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال، همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی ویژه هفته دولت در بخش‌های مختلف ترافیک، حمل‌ونقل، ایمنی شهری، فضای‌سبز و ورزش، شامل بخش مهمی از برنامه‌های توسعه‌محور سال ۹۵ است.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی با اشاره به این‌که نقش دولت در تنظیم ساز و کار خدمتگزاری، حساس و اثرگذار است، افزود: در سه سال اخیر، پشتیبانی ویژه استاندار محترم و عموم دستگاه‌های دولتی موجب شده پروژه‌های عمرانی، با کمترین وقفه به ثمر برسد و نیازهای مهم شهر را در حوزه‌های مختلف ترافیک و بخش‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی رفع کند.

وی با بیان این‌که همدلی دولت ، پشتیبان شکوفایی عمرانی شهر است، ادامه داد: شهرداری تبریز با برخورداری از پشتوانه همدلی و همزبانی دولت محترم، بخشی از برنامه‌های خود همزمان با هفته دولت تقدیم شهروندان می‌کند.

شهردار تبریز، با بیان این‌که طرح شبدری ائل‌گلی در راستای تسهیل ترافیکی ائل‌گلی طراحی شده و با ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه در بخش‌های مختلف تملک و اجرا، به ثمر رسیده است، اظهار داشت: این پروژه مهم از ضرورت‌های قدیمی شهر تبریز در محدوده ائل‌گلی است که امکان دسترسی به تفرجگاه را که سال‌های متمادی، محدوده به یک مسیر بود، افزایش خواهد داد؛ همچنین پروژه، از نقطه‌نظر جهت‌گیری توسعه و ارتقای ارزش افزوده شهر، بسیار ارزشمند است.

شهردار تبریز، بهره‌برداری از فاز ششم مقاوم‌سازی و بهسازی اتوبان پاسداران را دیگر پروژه عمرانی آماده‌شده برای بهره‌برداری در هفته دولت عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه تحکیم اتوبان پاسداران در پنج فاز به طول ۲ کیلومتر از میدان فهمیده تا میدان آذربایجان طراحی شده که فاز ششم آن با هزینه ۷۰ میلیارد ریال  آماده بهره‌برداری است.

وی زیرسازی های عمیق، تفکیک مسیر آبهای سطحی و اجرای اصلاحات پیچیده هندسی را از ویژگی‌های مهم پروژه بهسازی اتوبان پاسداران توصیف کرد.

دکتر نجفی، با بیان این‌که بازگشایی و احداث خیابان ۱۸ متری شهید میلانی، مطالبه دیرینه شهروندان محله منطش است، افزود: در اجرای این پروژه به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۸ متر، ۱۷۳ ملک مسکونی و تجاری تملک شده و از نظر تاثیرگذاری، موجب دگرگونی این بخش از غرب شهر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازگشایی و احداث خیابان ۱۸ متری شهید میلانی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال صورت گرفته و همزمان با گرامیداشت هفته‌دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تبریز احداث موزه مشاغل را از اقدامات مهم در تقویت جاذبه‌های گردشگری خواند و گفت: این موزه زیبا، ابتکار ارزشمندی است که به منظور  معرفی پیشینه مشاغل کهن و جایگاه تاریخی و فرهنگی تجارت طراحی شده است.

وی ادامه داد: موزه مشاغل در وسعت ۱۶۵۰ متر با هزینه   ۳۵ میلیارد ریال اجرا شده و در راستای غنابخشی به برنامه‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

شهردار تبریز تقویت زیرساخت‌های  فرهنگی و ورزشی را از اهداف مهم عمران شهری توصیف و خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشی فضیلت در محله آخماقیه، با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال مقارن با هفته دولت افتتاح می‌شود.

دکتر نجفی تصریح کرد: این پروژه مهم از حیث توزیع امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در محدوده کم‌برخوردار شهر دستاورد مهمی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز شهرک مشاغل مایان را از جمله فرصت‌های مهم توسعه اقتصادی شهر تبریز خواند و اظهار داشت: همزمان با هفته دولت شاهد برق‌رسانی به این شهرک تجاری با هزینه ۳۰ میلیارد ریال خواهیم بود که در روند انتقال برخی مشاغل و صنوف به این شهرک، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر نجفی با اشاره به تکمیل امتداد حافظ به کمربندی میانی خاطرنشان کرد: رفع گره ترافیکی در انتهای خیابان حافظ و ایجاد دسترسی روان به کمربندی میانی از اهداف این پروژه مهم است که با هزینه ۶ میلیارد ریال در ۴۰۰ متر طراحی شده و  همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از افتتاح «پارک شهدا» در مجموعه عون‌بن‌علی در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه از تمهیدات شهرداری در توسعه فضای سبز عون‌بن‌علی بوده و با اعتبار ۴ میلیارد ریال، مهیای افتتاح شده است.

شهردار تبریز، افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی پارک چشم‌انداز را اقدام مهم در تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهری توصیف کرد و یادآور شد: ایستگاه آتش نشانی چشم انداز به لحاظ اهمیت منطقه‌ای حایز اهمیت بوده و کلیه امکانات خدماتی، ایستگاه فرماندهی و اتاق کنترل در آن پیش‌بینی شده است.

دکتر نجفی در پایان اظهار امیدواری کرد، پروژه‌های اشاره‌شده در تقویت زیرساخت‌های عمرانی شهر، تسهیل ترافیکی و نشاط شهر تاثیرگذار باشد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.