کد خبر : 6296
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 - 3:09

فرش تبریز، نقطه اتکای فرهنگی و هنری «تبریز ۲۰۱۸» است

فرش تبریز، نقطه اتکای فرهنگی و هنری «تبریز ۲۰۱۸» است

آی نیوز- شهردار تبریز با بیان این که فرش تبریز، مهم‌ترین پشتوانه و نقطه اتکای فرهنگی و هنری «تبریز ۲۰۱۸» است، گفت: با راه‌اندازی «دبیرخانه دائمی تبریز شهر جهانی فرش دستباف» اهداف تجاری و فرهنگی این هنرصنعت نفیس با سرعت و کیفیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

دکتر صادق نجفی در مراسم راه‌اندازی «دبیرخانه دائمی تبریز شهر جهانی فرش دستباف» با بیان این مطلب اظهار داشت: رویکردهای ارتباطی شهرداری تبریز موجب شده دو عنوان ارزشمند «تبریز ۲۰۱۸» و «شهر جهانی فرش دستباف» از نظر زمان و محتوا، در ارتباط با هم رقم بخورد؛ شهرداری تبریز هر دو عنوان را در خدمت ارتقای بین‌المللی شهر مد نظر قرار داده و برنامه‌های هر یک را در ستاد واحد استان پیگیری می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد فعال‌شدن این دبیرخانه در آینده‌ای نزدیک، نقش موثر در مباحث تخصصی هنرصنعت فرش و توسعه فرصت‌های شغلی استان داشته باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: اتخاذ وحدت‌رویه در سیاستگذاری‌های حوزه فرش، به خصوص در مورد روند طراحی، ارتباط با مراکز هنری، صادرات، واردات، بازاریابی و هدایت کارگروه‌ها به سمت بازارهای جهانی، از جهت‌گیری‌های این دبیرخانه خواهدبود.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: با فعال‌شدن مرکز تجارت جهانی و همچنین مرکز تجارت جهانی فرش که هم‌اکنون از سوی شهرداری تبریز در حال اجرا است، ارتباطات اقتصادی و تجاری این دبیرخانه با تاثیرگذاری بیشتری تداوم خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.