کد خبر : 6489
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 7:53

بررسی همکاری زیست محیطی شهرداری تبریز با شرکت بیوالکترای لهستان

بررسی همکاری زیست محیطی شهرداری تبریز با شرکت بیوالکترای لهستان

آی نیوز-  با حضور شهردار تبریز و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه پسماند، زمینه‌های همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با شرکت بیوالکترای لهستان در خصوص تفکیک زباله‌های شهری بررسی شد.

 

شهردار تبریز در این دیدار، با اشاره به روند مشارکت شهرداری تبریز با مجموعه‌های زیست‌محیطی، اظهار داشت: شهرداری تبریز، همکاری در زمینه‌های مدیریت زباله را به صورت جدی پیگیری می‌کند که نمود شاخص آن همکاری با شرکت معتبر کنیم-کالسانو در زمینه پروژه احداث واحد نیروگاهی به روش زباله‌سوز است.

دکتر نجفی اظهار داشت: مسیر همکاری‌های فنی، تنها در مسیر مطالعات کارشناسی و مطابق نیازها و ضرورت‌‌های حوزه پسماند، قابل‌تحقق است؛ با این حال، این اطمینان را می‌‌دهیم که در صورت مثبت‌بودن روند مطالعات، همکاری‌های خود را با بیوالکترال، پشتیبانی کرده و توسعه دهیم.

میخل پاچا، مدیر شرکت بیوالکترال در سفر به تبریز، با ارائه گزارشی از پروژه‌های قبلی شرکت بیوالکترال و تشریح ابعاد کیفی برنامه‌های آن، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از معضلات زیست‌محیطی، مربوط به عدم تفکیک زباله در مبدا است، همین امر باعث می‌شد، مدیریت زباله در مسیر بازیافت، پیچیده و هزینه‌بر باشد.

وی اظهار داشت:  با در نظر داشتن همین مشکل، بهشی از راهبرد فنی شرکت بیوالکترال، مربوط به تفکیک و خشک‌کردن زباله در مقصد است.

میخل پاچا با ارائه نمونه‌هایی از زباله‌های پردازش‌یافته شرکت بیوالکترال، خاطرنشان کرد: زباله‌های خشک‌شده، از نظر ترکیب و کاربرد، بسیار غنی و ارزشمند هستند و قابلیت استفاده در صنایع مختلف خدماتی را خواهند داشت.

در پایان این دیدار، مقرر شد طرفین همکاری‌های آزمایشی و محدود را در زمینه تفکیک زباله در مقصد پایه‌گذاری کنند تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن همکاری‌ها، زمینه امضای تفاهم‌نامه طولانی‌مدت فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.