کد خبر : 723
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1392 - 10:49

مشکلات مطبوعات تبریز روی میز کمیسیون فرهنگی شورای شهر

مشکلات مطبوعات تبریز روی میز کمیسیون فرهنگی شورای شهر

آی نیوز – کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز بررسی مشکلات مطبوعات و خبرگزاری‌های محلی تبریز و راهکارهای حمایت قانونی از آنها را در دستور کار خود قرار داد.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از آذپرس؛ در این جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد، نمایندگان سه تشکل مطبوعاتی استان یعنی خانه مطبوعات، انجمن مدیران مسئول و انجمن روزنامه‌نگاران استان نیز حضور داشتند و پیشنهادات کمیته کارشناسی در قالب ۱۷ راهکار مطرح شد که در نهایت به تصویب قاطع اعضای این کمیسیون رسید.
اکرم حضرتی رئیس کمیسیون فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی شورا، در ابتدا با اشاره به جایگاه ارزشمند رسانه‌های گروهی در توسعه جوامع، توسعه مطبوعات را مهمترین شاخصه توسعه هر کشور دانست و رفع موانع انتشار آنها را گام مهمی برای استقرار مردم‌سالاری دینی، صیانت از حقوق شهروندی و بازوی مدیریت اجرایی شهری توصیف کرد.
در ادامه مصوبات کمیته کارشناسی به بحث گذاشته شد. شیاری، تقبل بخشی از هزینه‌های چاپ و نشر نشریات فعال و حبیب شیری‌آذر کمک مدیریت شهری به تامین دفاتر نشریات را از جمله مهم‌ترین راهکارهای حمایتی شورای شهر توصیف کردند.
جعفری و سعید حاجی‌زاده دو عضو دیگر کمیسیون نیز پیشنهاد دادند تا هرگونه حمایت قانونمند از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دارای مجوز تبریز را هم شامل شود.
اصغر عابدزاده با بیان اینکه کار فرهنگی مختصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد ، شفاف بودن نحوه حمایت و قانونی بودن آن را خواستار شد و افزود: حمایت‌های مدیریت شهری تنها نباید به موضوع دفاتر و هزینه‌های انتشار محدود شود بلکه رسانه‌ها نیز باید در محتوا و قالب خود بیش از پیش دقت به خرج داده و باعث تقویت اعتماد عمومی و جلب مشارکت شهروندان شوند.
در خاتمه، پس از تصویب پیشنهادات کمیته کارشناسی، این طرح برای بررسی نهایی به شهرداری تبریز ارسال شد تا بعد از بررسی راهکارهای حمایتی به صورت لایحه در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته شود.
بحث نظام‌مند کردن نحوه توزیع آگهی‌های شهرداری، کمک به توزیع مناسب مطبوعات در مناطق مختلف شهر، ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، ارتقای فرهنگ روزنامه‌خوانی در بین شهروندان از طریق ایجاد ایستگاه‌های روزنامه‌خوانی و نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار در تبریز که سال‌هاست مسکوت مانده از جمله مهم‌ترین موارد مطرح شده در طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.