کد خبر : 756
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 22:04

انتقاد نائب رییس شورای اسلامی شهر از بی توجهی به ربع رشیدی

انتقاد نائب رییس شورای اسلامی شهر از بی توجهی به ربع رشیدی

 

 

 

آی نیوز – نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از بی توجهی مسوولان به احیای ربع رشیدی تبریز ، خواستار برنامه ریزی کلان تمامی مسوولان شهری و استانی به این مجموعه تاریخی ، فرهنگی و دانشگاهی شد.

مهندس محدث گفت: مجموعه تاریخی ربع رشیدی به عنوان یکی از قدیمی ترین مجموعه های دانشکاهی تاریخ جهان و قدمتی ۷۰۰ ساله با زیرساخت ها و عناصر فرهنگی ، هنری ، معماری ، اقتصادی و دانشگاهی هم اکنون در دل خاک مدفون است و باید نسبت به احیاء و بازسازی این مجموعه اقدام جدی تری صورت گیرد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شناساندن و معرفی ربع رشیدی با تمامی ابعاد آن و جایگاه تاریخی و علمی این مرکز دانشکاهی قرن هفتم هجری وظیفه تک مسوولان و فعالان حوزه های فرهنگی و علمی است که می تواند علاوه بر شناساندن آن ، زمینه را برای جبران قصور و غفلت های گذشته فراهم نماید.
مهندس محدث در عین حال با اشاره به تملک بخشی از اراضی این مجموعه توسط شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: پیش از این نزدیک به ۳۰ هکتار از ازاضی مربوط به ربع رشیدی توسط شهرداری تبریز تملک شده که با تملک بقیه اراضی ، می توان این مجموعه را برای بازدید عموم بازگشایی کرد.
نائب رییس شورای اسلامی شهر در خاتمه خواستار پی گیری مسوولان در خصوص جذب اعتبارات ملی برای احیاء مجموعه ربع رشیدی تبریز شد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.