کد خبر : 759
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 22:13

سپاس فیروزه ای شهردار از نقاش طبیعت

سپاس فیروزه ای شهردار از نقاش طبیعت

آی نیوز – شهردار تبریز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره عکس فیروزه با اهدای نشان ویژه تبریز به خانواده استاد خانعلی صیامی ، عکاس برجسته و فقید ایرانی ، از سال ها تلاش هنرمندانه این هنرمند بزرگ در خلق آثار ماندگار از طبیعت و آداب و سنن آذربایجان تقدیر کرد.

 

 این نشان، به شماری از شهروندان تبریزی که عمری در راه اعتلای نام و فرهنگ تبریز کوشیده اند اعطا می شود و تاکنون به افراد مختلفی اعطا شده است.
شهردار تبریز، با اشاره به برخوردهایی که با استاد خانعلی صیامی داشت ،افزود: استاد خانعلی صیامی تجسم انسانی منزه و شکسته نفس بود که در برابر همگان خاشع و متواضع بود و آدمی را به تحسین وا می داشت.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شاید سخن گزافی نباشد که بگوییم او بیش از هر سیاحی ایران را گشته و زیبایی های آن را ثبت کرده است.
وی ادامه داد: زمانی که بنده در مسئولیت های قبیل خود بودم و بنا به ضرورت به سفرهای خارجی می رفتم، همواره بسته ای از آثار استاد را به عنوان یادگاری به مسئولان کشور میزبان ارائه می کردم.
در ادامه این آیین، عباس آل یاسین از عکاسان چیره دست و نام آشنای تبریزی که به سان استاد صیامی در ثبت زیبایی های آذربایجان تلاش کرده است، به ذکر خاطراتی از وی پرداخت که در آن از حضور وی در بدنه عکاسی این شهر به عنوان یک وزنه و سهم ویژه یاد کرد.
در همین حال بخش جنبی دیگری به مسابقه عکس این جشنواره افزوده شد که در آن عکاسان تبریزی می توانستند آثار عکاسی شده خود را از خاکسپاری استاد خانعلی صیامی به داوری بسپارند که از میان آثار رسیده، آثار مهسا جمالی، مینا نوعی و محمد هادیان به عنوان آثار برجسته انتخاب شدند.
همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، وعده داد که زمینه ای برای انتشار آثار عکاسی استاد خانعلی صیامی را فراهم نماید تا شهروندان با آثار ایشان آشنا شوند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.