کد خبر : 774
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1392 - 11:29

آیت الله شبستری: توجه به مسایل فرهنگی از وظایف اصلی شهرداری است

آیت الله شبستری: توجه به مسایل فرهنگی از وظایف اصلی شهرداری است

آی نیوز – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه جدی به مسایل فرهنگی و برنامه ریزی در این حوزه را از وظایف اصلی شهرداری برشمرد.

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز آیت الله مجتهد شبستری که در مراسم معارفه معاون جدید فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز سخن می گفت توجه به مسایل فرهنگی را یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری برشمرد و افزود: فرهنگ و حوزه فرهنگی تولیدکننده تمدن و آموزش دهنده انسان ها و جوامع بشری است و باید در این حوزه بیش از حوزه های دیگر سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد.
وی در ادامه افزود: اگر فرهنگ یک جامعه قوی و غنی باشد ، استبداد ، استعمار و استثمار در آن جامعه نفوذی نخواهد داشت و باید به ویژگی بازدارندگی فرهنگ بیش از دیگر حوزه ها توجه شود.
امام جمعه محبوب تبریز در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را ریشه در فرهنگ و آموزه های اسلامی و دینی دانست و افزود: پیدایش ، حرکت ، موفقیت و دوام و ثبات انقلاب اسلامی مرهون فرهنگ اسلامی و عاشورایی و در کنار آن رهبری امام راحل است و از این روست که این انقلاب به عنوان یک محصول برآمده از فرهنگ دینی همیشه پابرجاست.
آیت الله مجتهد شبستری در عین حال از مدیران و مسوولان تمامی ارگان های دولتی و متولیان فرهنگی خواست تا آن جایی که قانون و امکانات به آنان اجازه می دهد در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری و همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان در خاتمه تلاش برای تقویت باورها و اعتقادات دینی و مذهبی ، توجه به آموزش های شهروندی ، ترویج شعائر و مضامین ارزشی و اخلاقی و پاسخگویی به نیازها و اولویت های اصلی فرهنگی اجتماعی شهروندان را از مهم ترین تکالیف متولیان فرهنگی جامعه به ویژه مدیریت شهری دانست.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.