کد خبر : 845
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1392 - 13:51

چند نکته در مورد غیبت های اعضای شورای شهر تبریز

چند نکته در مورد غیبت های اعضای شورای شهر تبریز

آی نیوز – جلسه روز شنبه این هفته شورای اسلامی کلانشهر تبریز به دلیل عدم حضور به موقع تعدادی از اعضا برگزار نشد.

هرچند با تصویب و موافقت اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مقرر بود روز شنبه جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شود که این جلسه به دلیل غیبت ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برگزار نگردید.

البته اعضایی که بعد از اعلام عدم برگزاری جلسه شورا وارد محل برگزاری جلسه شدند ترافیک موجود مرکز شهر تبریز را دلیل عمده عدم حضور بموقع خود عنوان می کردند.

چمنی، ششگلانی، المیرا خاماچی، آهور، درسخوان، امیر حقیان، محدث، مدبر، بهروز خاماچی و شهین باهر در موعد مقرر تشکیل جلسه شورا در محل صحن علنی شورا حضور نداشتند.

گرچه عصر روز شنبه ترافیک سنگینی در اکثر خیابان‌های مرکزی شهر تبریز بوجود آمده بود و این می تواند دلیل موجهی برای عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر باشد لیکن همین دلایل منطقی نیز نمی تواند توجیه گر سهل انگاری‌های اعضای محترم شورای شهر تبریز باشد.

خوشبختانه چالش‌ها و کشمکش‌های روزهای اولیه تشکیل شورای چهارم در حال فروکش است و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیک می‌دانند که کارهای برزمین مانده و عقب افتاده ای مانند بررسی لایحه بودجه سال ۹۳، لایحه تعیین عوارض محلی سال ۹۳، انتخاب اعضای کمیسیون های پنجگانه شورای شهر و همچنین رسیدگی به دیگر طرح ها و لوایحی که روزبروز نیز تعداد آنها افزایش می یابد در صورت عدم بررسی بموقع اداره کلانشهر تبریز را در سال آینده با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت.

امیدواریم اعضای شورای شهر که با رای مردم تبریز در صندلی پارلمان محلی تبریز نشسته‌اند قدر موقعیت و زمان را بدانند و با مسئولیت بیشتری در جلسات شورای شهر تبریز حضور یابند.

در کنار موارد ذکر شده بالا اعضای شورای اسلامی شهر باید توجه داشته باشند که طبق ‌ماده ۸۲  قانون تشکیل، وظایف و اختیارات شورای اسلامی، غیبت غیرموجه اعضاء شورا در طول یک سال با تشخیص و‌ تصویب شورا می‌تواند به سلب عضویت اعضای شورا بیانجامد.

۱- شورای روستا و شهر  دوازده جلسه غیرمتوالی و یا شش جلسه متوالی

۲- شورای بخش هشت جلسه غیرمتوالی و یا چهار جلسه متوالی

۳- شورای شهرستان شش جلسه غیرمتوالی و یا سه جلسه متوالی

۴- شورای استان چهارجلسه غیرمتوالی و یا دو جلسه متوالی

۵- شورای عالی استان‌ها سه جلسه غیرمتوالی و یا دو جلسه متوالی

به هر حال سهل گرفتن جلسات شورا در صورتی که ادامه داشته باشد می تواند علاوه بر تضعیف و مشوه جلوه دادن جایگاه شورای اسلامی شهر تبریز موجبات خسران و ضرر شهروندان تبریزی گردد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.