کد خبر : 8733
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 9:42

بررسی لایحه فاینانس خط دو قطار شهری تبریز با حضور رییس شورای عالی استان ها

بررسی لایحه فاینانس خط دو قطار شهری تبریز با حضور رییس شورای عالی استان ها

پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی جزییات تحقق فاینانس و نحوه باز پرداخت سهم شهرداری و دولت در حالی برگزار شد که مرتضی الویری

 

پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی جزییات تحقق فاینانس و نحوه باز پرداخت سهم شهرداری و دولت در حالی برگزار شد که مرتضی الویری رییس شورای عالی استان ها مهمان ویژه این جلسه بود.

به گزارش آی نیوز، در این جلسه اعضای شورا بررسی ردیف فاینانس خط دو پروژه قطار شهری تبریز و ضرورت جذب تسهیلات با اخذ مصوبه شورای اقتصاد و دارایی در کنار شفافیت نحوه باز پرداخت سهم شهرداری طی ۱۰ سال را در دستور کار خود قرار دادند.

دریافت ۴۲۰ میلیون دلار تسهیلات بانکی به صورت فاینانس برای پیشرفت پروژه خط دو قطار شهری، تصویب شورای شهر تبریز و شورای اقتصاد را می طلبد تا با تخصیص آن کلیه تجهیزات این پروژه خریداری شود. اما موضوع مورد بحث نحوه بازپرداخت ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری تبریز است.

رییس شورای عالی استان ها در این جلسه تقویت و توسعه منابع کسب درآمد های پایدار شهرداری ها را بهترین روش حل معضل تامین اعتبار برای اجرای پروژه های کلان در شهرهای بزرگ عنوان کرد و گفت: درآمد های ناپایدار نسخه خوبی برای تجهیز و تامین منابع مالی نیست.

مرتضی الویری افزود: تنوع بخشی به منابع درآمدی این اطمینان خاطر را به شهرداری ها می دهد تا برنامه های بلند مدتی برای تامین اعتبار پروژه هایشان داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران با این روش توانست حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیون تومان در ردیف درآمدهای پایدار خود افزایش ایجاد کند.

الویری با اشاره به ضرورت تغییر نگرش شهرداری ها به موضوع تراکم فروشی متذکر شد: تراکم فروشی در شهرها منجر به ایجاد درآمدهای ناپایدار می شود و نمی تواند منبع خوبی برای تامین اعتبار تعهدات شهرداری ها باشد.

خط دو قطار شهری با بیست ایستگاه و ۲ دپو وپارکینگ به همراه ابنیه و سازه های فنی و تجهیزات مترو سیستمی غربی ترین نقطه تبریز از منطقه قراملک با عبور از مرکز شهر و کانون های مهم سفر درون شهری به شرقی ترین قسمت شهر در میدان بسیج متصل خواهد کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.