کد خبر : 968
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 16:07

بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ شهردای تبریز در شورای شهر کلید خورد

بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ شهردای تبریز در شورای شهر کلید خورد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس نظر اکثریت اعضاء مقرر شده است لایحه بودجه سال ۹۳ شهردای تبریز در صحن علنی شورا و البته بصورت غیرعلنی برگزار شود.

سعید حاجی زاده افزود: هرچند حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در جلسات بررسی لایحه بودجه بلامانع است.

وی افزود: برای بررسی لایحه بودجه هر هفته سه جلسه پیش بینی شده و به همین منظور علاوه بر جلسه هفتگی صبح یکشنبه، دو جلسه فوق العاده نیز شامگاه سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بر اساس آیین نامه می بایست لایحه بودجه شهرداری تا اول اسفند هر سال بررسی و تصویب شود، اضافه کرد: دلیل تاخیر پیش آمده، ضرورت بررسی برخی لوایح مربوط به مشکلات مردم بود، از این رو برای جلوگیری از معطلی شهروندان اعضای شورا تصمیم گرفتند تا کار بررسی این لوایح را تمام کرده و سپس بررسی لایحه بودجه را آغاز کنند و صرفا بر روی آن متمرکز شوند.

سعید حاجی زاده ادامه داد: تلاش می کنیم لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری تبریز با تشکیل جلسات فشرده و مداوم، تا دهم یا حداکثر نیمه اول اسفند بررسی و تصویب شود.      

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه اعضای شورا انتقاداتی به بودجه پیشنهادی شهرداری دارند و بر اساس مشکلات و نیازهای شهر تبریز خواهان اعمال تغییراتی در ترکیب و اولویت بندی آن شده‌اند، در عین حال خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و شهردار در تعامل کامل با یکدیگر بدنبال تصویب بودجه‌ای واقع بینانه، مفید و کاربردی برای شهر تبریز هستند تا سال آینده شاهد رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و حرکت به سمت توسعه متوازن این کلانشهر باشیم.

سخنگوی شورای شهر تبریز کل رقم لایحه پیشنهادی سال ۹۳ شهرداری تبریز را ۲۸ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با بودجه سال ۹۲ حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.

سعید حاجی زاده ادامه داد: در لایحه شهرداری تبریز اجرای ۶۱۹ طرح در حوزه ها و بخش های مختلف برای سال ۹۳ پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: به گفته مسئولان شهرداری با در نظر گرفتن تمام پیشنهاداتی که اعضای شورا برای لایحه بودجه سال ۹۳ شهرداری تبریز داده بودند در مجموع نیاز به هشتاد هزار میلیارد ریال پول بود که بخاطر محدودیت منابع مالی، لحاظ کردن همه آنها ممکن نشده است.

سعید حاجی زاده اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با اضافه شدن پیشنهادات اعضای شورا و پس از پایان بررسی و چکش کاری لایحه، بودجه کلان شهر تبریز برای سال آینده در سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال بسته شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.