کد خبر : 1253
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1393 - 7:11

رئیس شورا: با انعکاس اخبار واقعی تبریز باید به مردم امید داد

رئیس شورا: با انعکاس اخبار واقعی تبریز باید به مردم امید داد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: رسانه ها با انعکاس واقعی اخبار و رویدادهای شهری باید به شهروندان امید بدهند.

 

 دکتر شهرام دبیری در کنفرانس مطبوعاتی و در گفتگو با خبرنگاران گفت: همواره رسانه ها رویه خوبی در مقابل شورا و شهرداری اتخاذ کرده اند .

وی افزود: اخبار شورای شهر و شهرداری را منعکس کنید چون مردم باید بدانند که عملکرد نمایندگان آنها و زحمتکشان شهرداری چگونه است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عملکرد شورای چهارم کلانشهر تبریز در طی مدت یکساله فعالیت خود کاملا موفقیت آمیز بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در این دوره با افزایش تعداد اعضای شورای شهر مواجه بودیم اظهار داشت: در طی مدت فعالیت شورای چهارم ۶۴ جلسه برگزار شده است که سه جلسه به دلیل نرسیدن به حد نساب برگزار نشده است.

دکتر شهرام دبیری گفت: در ۶۱ جلسه برگزار شده ۱۳۲ مصوبه داشته ایم که ۱۰۶ لایحه، ۲ طرح و ۲۴ مورد سایر موارد از مصوبات شورای شهر بوده است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز عملکرد شورای چهارم را کاملا موفقیت آمیز دانست.

 

تخریب با نقد سازنده تفاوت دارد از نقد استقبال می کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به استقبال خوب رسانه ها از این کنفرانس مطبوعاتی گفت:

از اینکه می بینیم  این همه خبرنگار برای انعکاس اخبار شورا و شهرداری در  یک مصاحبه مطبوعاتی  شرکت می کنند خوشحالم.

دبیری با اشاره به اینکه افزایش تعداد خبرنگاران در جلسات شورای چهارم نسبت به دوره سوم قابل توجه است گفت: خبرنگاران باید صدای مردم باشند و اگر لازم باشد از ما انتقاد کنند.

دبیری با اشاره به اینکه نباید مطبوعات را به مطبوعات منتقد وغیر منتقد تقسیم بندی کنیم گفت: انتقاد باید سازنده باشد و نباید خبرنگاران در گزارشها و اخبار تخریب نمایند بلکه باید نقد سازنده داشته باشند از سوی دیگر نباید نشریات را طبقه بندی کنیم که کدام یک منتقد هستند و باید به صورت عادلانه با مطبوعات برخورد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: انتقاد سازنده به نفع ماست ما انتظار داریم و خواهش می کنیم که از ما انتقاد کنید تا به رفع ایرادهایمان بپردازیم.

به جای سیاه نمایی باید به مردم امید داد

شهرام دبیری با اعلام اینکه سیاه نمایی به نفع شهر و شهروندان نیست، گفت  باید به شهروندان و مردم امید بدهید و در جامعه امید ایجاد کنید، اگر انتقادی از عملکرد وجود دارد و یا اشتباهی وجود دارد باید اعلام شود تا اصلاح صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه همواره رسانه ها رویه خوبی در مقابل شورا و شهرداری اتخاذ کرده اند تاکید کرد: اخبار شورای شهر و شهرداری را منعکس کنید چون مردم باید بدانند که عملکرد نمایندگان آنها و زحمتکشان شهرداری چگونه است.

دبیری افزود: ۲۱ نفر عضو شورا علی رغم اختلاف نظر ها سعی می کنیم اختلاف نظر ها را با بحث های عادی تمام کنیم البته طبیعی است که وجود اختلاف نظر در شورا اگر خوب مدیریت شود باعث پیشرفت امور می شود.

نباید در گذشته بمانیم و باید تلاش کنیم که تبریز جایگاه گذشته خود را بازیابد.

باید جدی تر از اینها از شهردار تبریز حمایت بکنیم.

دکتر شهرام دبیری گفت: توانایی های دکتر نجفی بالاست و باید با حمایت جدی تر از وی، از تمام ظرفیت و توانمندی وی در جهت شکوفایی تبریز بهره مند شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دکتر نجفی شهردار پرتلاش و توانمند با سابقه کار بالاست و کارهایی بزرگی را در شهر شروع کرده اند، منتها معتقدم تاکنون تنها از ۴۰ درصد پتانسیل و توانایی های وی استفاده کرده ایم.

وی افزود: معتقدم اگر از ایشان جدی تر حمایت کنیم در پایان کار شورای چهارم شاهد تحول اساسی در شهر خواهیم بود.

در مورد عملکرد شورای چهارم سیاه نمایی می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از اول شورای چهارم مقداری سیاه نمایی در مورد عملکرد این شورا صورت گرفته است.

وی با طرح این سوال که مگر شورای چهارم چه کاری باید انجام می داد که نداده است، افزود: شوراها چه در تبریز چه در سایر شهرها رفته رفته سیر تکاملی خود را طی می کنند و می توان گفت به بلوغ نسبی رسیده اند.

 دبیری عملکرد شورای چهارم را موفقیت آمیز دانست و گفت: در شورای چهارم به محض تشکیل اولین جلسه شورا هئیت رئیسه انتخاب شد و سرپریت شهرداری را انتخاب کردیم و بلافاصله آیین نامه شورا که مورد مهمی بود طی دو جلسه تصویب شد.

وی تصویب پروژه های مشارکتی و برگزاری ۲ جلسه بحث و بررسی برای انتخاب شهردار ، بررسی و تصویب الحاق روستاهای همجوار به تبریز ، تصوبب اختصاص ۸ هکتار زمین برای احداث بیمارستان خیریه مردانی آذر، تصویب طرح مطالعه میدان ساعت، تفویض اختیار به شهردار و تصویب برنامه تملک و مسیرگشایی ها در ۴۲ متری،

بررسی گسل تبریز طی یک جلسه با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه ، تصویب تعرفه عوارض محلی و بررسی افزایش تعداد کمیسیون های شورا ، تصویب بودجه سال ۹۳ تبریز در ده جلسه در مورد لایجه بودجه سال ۹۳ را از دیگر فعالیت های شورای شهر در مدت یکساله فعالیت خود دانست.

نظارت،تصویب بودجه و تعیین عوارض محلی مهمترین کار شورا

شهرام دبیری با اعلام اینکه مهمترین کار شورا تصویب بودجه سالیانه، تعیین عوارض محلی و نظارت است گفت: سعی کردیم در در کمترین زمان ممکن و با دقت کامل بودجه سال ۹۳ بررسی و تصویب شود.

دبیری برگزاری جلسه در خصوص حل مشکلات کارگران شرکتی، تعیین نرخ تاکسیرانی ، بررسی و تصویب  پروژه های مشارکتی، تصویب میزان مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در  پروژه لاله پارک و  تصویب خرید اوراق مشارکت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان و تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری را از دیگر عملکرد های شورای شهر بتیز دانست.

وی گفت: تصویب دریافت الی سی داخلی از بانک شهر به مبلغ ۲هزار میلیارد تومان، تصویب افزایش سرمایه بانک شهر و کارت منزلت از مصوبات شورا بوده است.

نمی دانم چرا برخی می گویند جلسات شورا خروجی ندارد.

رئیش شورای اسلامی شهر تبریز گفت:در طول شورای چهارم و تاکنون۶۱ جلسه ای که برگزار کرده ایم جلسات کاری و بسیار مفیدی بوده است و  ما در اصل کاری را که باید انجام می دادیم انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه نمی دانم چرا برخی تاکید دارند اینطور وانمود کنند که شورای چهارم خروجی ندارد گفت: تمام اعضای شورا علی رغم اختلاف نظرها تلاش داریم وحدت خود را بیشتر کنیم، اما طبیعی است که در مواقع انتخاب شهردار یا هئیت رئیسه کمی تنش در شورا وجود داشته باشد.

مدیر روابط عمومی از جنس مطبوعات است

دبیر بااشاره به انتصاب مدیر روابط عمومی شورای شهر تبریز گفت: فردی را برای این سمت انتخاب کردیم که خود یک فرد رسانه ای و آشنا با اهالی  رسانه است.

وی افزود: آقای قنبروند به عنوان مسئول روابط عمومی و مسئول دفتر هئیت رئیسه فعالیت می کنند که امیدواریم با حضور وی که از جنس مطبوعات است در سمت روابط عمومی تغییرات مثبتی را در عرصه رسانه ای شورا داشته باشیم.

 

 

اجرای پروژه باغلارباغی از طریق اعلام فراخوان عمومی

شهرام دبیری گفت: پروژه بزرگ باغلارباغی در شورای قبل تصویب شده بود و به تصویب کمیسیون ماده ۵ نیز رسیده بود.

وی افزود: در این مورد با دو سرمایه گذار صحبت و مذاکره صورت گرفت و در نهایت با سرمایه گذار دوم توافق حاصل کرده بودیم. طبق این توافق این سرمایه گذار می بایستی در طی زمان مشخصی ۶۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری تبریز پول واریز می کرد که نتوانست این کار را انجام دهد.

دبیری اظهار داشت: در چند مدت اخیر باسرمایه گذار دیگری مذاکراتی صورت گرفته است اما به خاطر اختلاف نظرها در شورا شاید این طرح از طریق فراخوان عمومی اجرا شود.

شفافیت اصل کار شورا و شهرداری است.

دبیری در مورد اجرای پروژه های شهری گفت: ما هر قولی می دهیم با کسب اطلاعات از مدیران شهرداری آن قول را انجام می دهیم چون اجرا دست شهرداری است ممکن است یک پروژه به دلایل مختلف با فعالیت کمی پیش برود یا به دلایلی که حل آن در دست ما نباشد پروژه ای راکد باشد مهم این است که شفاف سازی کنیم و دلایل را بگوییم.

قطار شهری تبریز مراحل آخر تست را طی می کند

دبیری در مورد  پروژه قطار شهری تبریز گفت: در مورد قطار شهری تبریز  بر خلاف انتقادات که می گویند چرا راه اندازی نشد خوشبختانه الان در مرحله تست قرار داریم و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن خواهیم بود.

 

اعضای شورا سهم خواهی نمی کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه مطبوعاتی خود اظهار داشت: تا آنجا که من می دانم هیچگونه سهم خواهی از سوی اعضای شورا از مدیران شهرداری وجود ندارد.

وی افزود: البته توصیه و پیشنهاد همواره بوده است و شهردار محترم هم اهل مشورت است اما ما هیچ وقت شهردار را تحت فشار نگذاشته ایم که در مورد فلان پروژه اینطور عمل کن و یا از فرد مشخصی استفاده کند.

دبیری گفت: اعضای شورا همواره به شهردار مشورت می  دهند حال ممکن است از پنج مشورت به یکی عمل کند و در بقیه موضوعات نظر خود را مد نظر قرار دهد.

دبیری تاکید کرد: از سوی اعضای شورا تا آنجا که من اطلاع دارم هیچگونه فشار و دخالت در کار شهرداری انجام نمی گیرد.

.دکتر شهرام دبیری با اعلام اینکه اختلاف نظر در مورد مسائل مختلف می تواند وجود داشته باشد اظهار کرد: اختلاف نظر در یک موضوعی می تواند  اختلاف سلیقه و یا نظر کارشناسی باشد و می توان با بحث به اشتراک رسید البته ممکن است هر اندازه هم که بحث کنیم به نتیجه ای نرسیم در این صورت نیز سازوکار مشخص می باشد.

 

شهرداری تبریز به مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهردار تبریز توجه ویژه ای به مناطق محروم حاشیه نشین و کم برخوردا تبریز دارد گفت: اینکه اعلام شد پروژه های عمرانی شهرداری در مناطق برخوردار انجام می شود اصلا اینگونه نیست و سعی ما در توزیع عادلانه کارهای عمرانی درمناطق مختلف تبریز است.

وی گفت: تنها به عنوان نمونه اعلام می کنم ۳۵۰ میلیارد تومان برای تملک و مسیرگشایی در بودجه سال ۹۳ اختصاص یافته است که به جرات می توان گفت ۹۰ درصد این مسیرگشایی ها در مناطق محروم تبریز اتفاق می افتد.

 

محرومیت تیم شهرداری به ناحق صورت گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص محرومیت تیم شهرداری تبریز در دو فصل قبل مسابقات فوتبال گفت: محرومیت تیم شهرداری تبریز به ناحق بود و به دلیل بی کفایتی برخی مدیران در تبریز اتفاق افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص حکم صادره سنگین برای تیم شهرداری گفت: به نظرم تبانی صورت نگرفته بود اما مسائل طوری رفت که در حق این تیم آنچنان تصمیم گیری کردند. اینکه پولی به تیمی داده شده بود که در مقابل حریف خوب بازی کند این تبانی نیست.

وی افزود: در مورد تیم انصار ولایت با توجه به اینکه تیم فوتسال بانوان بود و در سطح لیگ برتر بانوان فعالیت می کرد مبلغ بالایی را درخواست نموده بودند که در نهایت شورا ۲۵ میلیون تومان به این تیم کمک نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: یکی از وظایف شورا توجه و تقویت سازمانهای مردم نهاد است و در این مورد از نقطه نظرات آنان استفاده کارشناسی استفاده می کنیم.

اجرای طرح تبادل افلاک نما در شورای سوم مصوب شده بود

دکتر شهرام دبیری در خصوص سوالی در مورد طرح میدان افلاک نما و اجرای این طرح گفت: این پروژه می تواند گره ترافیکی موجود در منطقه را باز کند هرچند من شخصا مخالف اجرای طرح تبادل غیر همسطح میدان افلاک نما بودم.

وی افزود: اجرای طرح تبادل میدان افلاک نما ربطی به بیمارستان بین المللی ندارد و به نظرم برای محدود کردن بیماستان است چون با اجرای این پروژه نمای بیمارستان در استتار قرار می گیرد.

دبیر ادامه داد: در زمان اجرای این پروژه من در مسافرت بودم و بعد از حضور در تبریز متوجه تصویب این مسئله شدم.

وی با اشاره به عدم مخالفت خود در ادامه پروژه گفت: مخالفت یک نفر در شورا تاثیری در رای اکثریت ندارد و چون این طرح در بودجه آمده است و تصویب شده است علی رغم اینکه مخالف اجرای این پروژه بودم با اجرای آن مشکلی نداریم.

برای امیدوار کردن مردم، اخبار شورا و شهرداری برجسته سازی شود

دکتر شهرام دبیری گفت: در مورد تصویب بودجه برای مطبوعات و خبرگزاری های استان، طرحی در کمیسیون فرهنگی شورا مطرح  شد ولی این طرح در بودجه سال ۹۳ لحاظ نشده است. می توان با آوردن یک لایحه موردی در مورد این مسئله تصمیم گیری کرد.

دبیری افزود:  تا آنجا که من اطلاع دارم شهرداری تبریز تعامل مثبت و سازنده ای با نشریات و رسانه های فعال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان مصاحبه مطبوعاتی خود با درخواست از رسانه ها برای برجسته سازی فعالیتهای شورا و شهرداری گفت: انتظار ما این است که فعالیتهایی که در شورای شهر و شهرداری تبریز انجام می شود برجسه سازی و در جامعه مطرح شود

وی با توصیه به اهالی رسانه تبریز در خصوص ایجاد نشاط وامید در جامعه گفت: الان جامعه ما به نشاط و امید نیاز مبرمی دارد و به نظرم بهتر است در جهت امیدوار نمودن جامعه و ایجاد نشاط و امید در میان شهروندان فعالیت نمایید.

شهردار تبریز حقیقتا تبریز را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اجرای دهها پروژه بزرگ شهری در تبریز گفت: شهرداری تبریز الان حقیقتا شهر را به کارگاه فعالیتهای عمرانی تبدیل نموده است

وی افزود: طی بازدیدهای دوره ای اعضای شورا که از اکثر پروژه های عمرانی تبریز مشاهده می شود که اکثریت پروژه های مورد نظر شورا با سرعت خوبی در دست اجرا هستند

شهرام دبیری تصریح کرد: مدیران شهرداری تلاش شبانه روزی برای انجام پروژه های شهری انجام می دهند اما باید انتشار اخبار طوری باشد که به آنان انگیزه بدهیم و آنان در انجام پروژه ها انگیزه بیشتری پیدا کنند، اما در عین حال هرجا که لازم باشد باید انتقاد صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.