کد خبر : 12661
تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1397 - 2:55

تقویم خاموشی‌های برق آذربایجان شرقی منتشر می‌شود؛ ادامه خاموشی‌ها تا شهریور ماه

تقویم خاموشی‌های برق آذربایجان شرقی منتشر می‌شود؛ ادامه خاموشی‌ها تا شهریور ماه

شهریارنیوز: سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شرکت برق با مدیریت مصرف و مدیریت بار، سطح خاموشی را کاهش داده است گفت: پیشبینی ما این است که

image

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شرکت برق با مدیریت مصرف و مدیریت بار، سطح خاموشی را کاهش داده است گفت: پیشبینی ما این است که روند خاموشی‌ها حداقل تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش آی نیوز، رضا مجیدپور در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اطلاعیه‌های جوی سازمان هواشناسی کشور حاکی از افزایش شدید دما در طول تابستان سال جاری است که موجب افزایش مصرف برق در تبریز خواهد شد افزود: از نظر فنی شبکه توزیع پاسخگوی این اضافه بار نیست و از مشترکین درخواست می‌کنیم در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد پیک مصرف برق در روزهای آتی نسبت به روزهای مشابه سال گذشته، افزایش خواهد داشت گفت: بر همین اساس روزها از ساعت ۱۲ الی ۱۸ شاهد اوج مصرف برق هستیم که نیازمند همکاری مستمر مردم و سازمان‌ها در رعایت الگوی مصرف برق جهت تأمین برق پایدار برای مشترکین هستیم.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی قطعی برق در روزهای اخیر را مورد اشاره قرار داد و با ذکر دلایل خاموشی ابراز داشت: خاموشی به علت کاهش بارش و به تبع آن، کاهش تولید ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های برق آبی در خوزستان است که امسال در مدار نیستند.

وی با بیان اینکه در کشور با کمبود تولید مواجهیم و برای قطع نشدن شبکه، خاموشی بین استان‌ها توزیع می‌شود اظهار کرد: این توزیع خاموشی، با پیک بار استان تعیین می‌شود، لذا دما تا زمانی که بالا باشد الزاماً خاموشی‌ها وجود دارد.

مجیدپور با تاکید بر اینکه شرکت برق با مدیریت مصرف و مدیریت بار، سطح خاموشی را کاهش داده است گفت: پیشبینی ما این است که روند خاموشی‌ها حداقل تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی در پاسخ به تسنیم در مورد انتشار تقویم خاموشی برای اطلاع مردم و اتخاذ پیشبینی لازم برای ساعات خاموشی اظهار داشت: بر اساس ساعات پیک مصرف، برنامه خاموشی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان نوشته شده ولی در صورت ابلاغ مجوز انتشار، از فردا می‌توانیم تقویم خاموشی را منتشر کنیم تا مردم بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

 سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در مورد خاموشی برق صنایع هم به تسنیم گفت: با صنایع هم توافقاتی داشتیم تا تعطیلات خود را جابجا کرده و یا ساعت شیفت‌ها را به ساعات غیر پیک مصرف منتقل کنند لذا صنایعی که با وزارت نیرو همکاری کنند حداقل خاموشی را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد از برق مصرفی آذربایجان شرقی در حوزه صنعتی است که در شهرستان‌های استان هم به دلیل صنعتی نبود، اغلب مصارف به صورت خانگی است ادامه داد: در صورت بالا رفتن بیش از توانایی شبکه توزیع، خاموشی در صنایع هم اجتناب ناپذیر است.

مجید پور، تولید و مصرف برق را در سطح استان متوازن دانست و گفت: چون شبکه تولید و توزیع ما در کشور به صورت سراسری و پیوسته است، تولید برق استان‌های شمالغرب هم در شبکه سراسری توزیع می‌شود، لذا با توجه به اینکه در کشور کمبود برق داریم، خاموشی برای حفظ شبکه سراسری توزیع برق اجتناب ناپذیر است.

این مقام ارشد توزیع انرژی در آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگر تسنیم مبنی بر واردات برق از کشورهای همسایه برای جبران کم باری برق گفت: واردات برق از دو کشور ارمنستان و آذربایجان داریم و در زمان‌های پیک مصرف زمستانی نیز ایران با این کشورها برق مبادله می‌کند.

وی در پایان خواستار استفاده از لوازم برقی به خصوص لوازم برودتی دارای علامت استاندارد و بر چسب انرژی شد و ادامه داد: از عموم شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌خواهیم با عدم استفاده از لوازم برقی پر مصرف نظیر اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، سماور برقی و … در ساعات اوج مصرف، در جهت پایداری شبکه و تأمین مستمر برق با صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی برق همکاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.