کد خبر : 13188
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 تیر 1397 - 6:54

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مهمترین راهکار کاهش اعتیاد

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر مهمترین راهکار کاهش اعتیاد

شهریارنیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در آیین افتتاح کارگاه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با تاکید بر اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در آیین افتتاح کارگاه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با تاکید بر اهمیت اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تبریز اولین شهر بدون گدا و بدون معتاد متجاهر در سطح کشور است.

به گزارش آی نیوز، حجت الاسلام  احمد حمیدی دراین مراسم ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان سوزی است که تمامی جوامع بشری را در گیر کرده است گفت : برای مقابله با اعتیاد نیاز به برنامه ریزی منظم و مشخص و زمانبندی شده هست که در سطح کشور و توسط ارگانهای ذیربط انجام شود.

حمیدی نقش آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بسیار مهم خواند و یادآور شد: آموزش و آگاهی بخشی به اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان وزوج های جوان در پیشگیری  از آسیب های اجتماعی بسیار مهم می باشد که این مساله باید مورد توجه خانواده ها، آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها قرار داشته باشد.

وی در ادامه، با اعلام اینکه شهرداری در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اقدامات موثری را با محوریت روشهای اجتماع  محور در سالهای اخیر انجام داده، به مشارکت جدی شهرداری در حوزه اعتیاد و ماده ۱۵ و ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، اشاره کرد و تصریح کرد: شهرداری تبریز، برای اجرای ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مبنی بر احداث مراکز اقامت اجباری برای معتادان متجاهر و جمع آوری آنان، مراکزی درجنوب و شرق تبریز  تحت عنوان  مرکز نگهداری،تربیت وآموزش با کمک سایر نهاد ها  احداث و مکان مناسبی برای این افراد تهیه کرده است.

وی افزود: شهرداری تبریز با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در خانه های سلامت و فرهنگسراها، سعی نموده با آگاهی بخشی به خانواده ها و بخصوص جوانان، نوجوانان و کودکان، زمینه های پیشگیری ازاعتیاد را در جامعه شهری تبریز، نهادینه کند.

حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام آمادگی این معاونت جهت همکاری با ادارات وسازمانهای دولتی وغیر دولتی ذیربط گفت:  مشارکت و تعامل جدی  دستگاه ها و متولیان فرهنگی می تواند در کاهش اعتیاد نقش راهگشا و موثری ایفا کند.

image

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.