کد خبر : 1375
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مرداد 1393 - 20:13

تعلل و وقت کشی بس است/تکلیف ماشین سازی را مشخص کنید

تعلل و وقت کشی بس است/تکلیف ماشین سازی را مشخص کنید

شایسته است هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان با احساس مسئولیت بیشتر، به مدت ها نگرانی هزاران هوادار پایان دهند و مانع فرصت سوزی دوباره در مورد تیم ماشین سازی تبریز شوند.

مشکلات تیم فوتبال ماشین سازی تبریز زمانی آغاز شد که کارخانه ماشین سازی از تداوم حمایت از تیم فوتبال این مجموعه به دلیل آنچه مشکلات مالی خواند، سرباز زد و همین بی توجهی ها کافی بود تا قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان و تبریز روند نزولی خود را آغاز کند. تا جایی که امروز و در آستانه شروع مسابقات لیگ های یک و ۲ باشگاه های فوتبال کشور، تکلیف حضور یا عدم حضور این تیم ریشه دار در هاله ای از ابهام قرار دارد و همین مساله موجبات نگرانی فزاینده فوتبالدوستان اذربایجان و به ویژه هواداران متعصب تیم فوتبال ماشین سازی را رقم زده است.

بی شک اگر از تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به عنوان شناسنامه فوتبال آذربایجان یاد شود سخنی به گزافه گفته نشده، اما آنچه اکنون این تیم پرهوادار و به تعبیری شناسنامه فوتبال منطقه را می رنجاند، بی اعتنایی به وضعیت حیات آن است.
واقعیت امر این است که احیای تیم فوتبال ماشین سازی تبریز به جهت جایگاه بی بدیل آن نزد مردمان خطه آذربایجان و مخصوصاً شهروندان تبریزی، از بدو فعالیت شورای اسلامی کلانشهر تبریز در دوره چهارم در دستور کار این شورا قرار گرفت و حتی اواخر سال گذشته بود که رقم نسبتاً قابل توجهی به واسطه درخواست مساعدت مالی مدیران وقت این تیم، با تصویب شورای اسلامی شهر در اختیار ماشین سازان قرار گرفت که البته این میزان کمک در برابر حجم عظیم مشکلات این تیم ناکافی بوده است.
از سوی دیگر نگاه تبیعض آمیز مسئولان محلی و ملی به تیم فوتبال ماشین سازی نسبت به سایر تیم ها و عدم احساس مسئولیت ایشان نسبت به آینده این تیم، نشان از سرنوشت مبهم سبزقباهای تبریز دارد؛ سرنوشتی که باید نسبت به آن احساس خطر کرد.
در زمان حاضر نیز به درخواست شمار زیادی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی تبریز، حمایت مجدد مدیریت شهری از این تیم مطرح شده و بنا به پیشنهاد ارائه شده مقرر گردیده با تغییر نام تیم فوتبال شهرداری تبریز به ماشین سازی، امکان حضور ماشین سازان در لیگ ۱ باشگاه های فوتبال کشور میسر شود و بر اساس آخرین تصمیم ها مقرر شده با برآورد هزینه ها و نیز بدهی های این تیم، چگونگی قرار گرفتن ماشین سازی در زیر چتر حمایتی شهرداری تبریز با تصمیم هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری و در صورت لزوم، تصویب اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز مشخص شود.
با همه این اوصاف تعلل هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان در ارائه برآورد مورد اشاره، تعیین تکلیف تیم فوتبال ماشین سازی را با چالش هایی مواجه کرده که با توجه به مدت زمان اندک باقی مانده تا شروع مسابقات لیگ ۱ و ۲ باشگاه های فوتبال کشور، شرایط بغرنج تر از قبل شده و همین موضوع نگرانی هواداران این تیم را به شدت افزایش داده است.
آگاهی از این موضوع که هم مدیریت فعلی تیم فوتبال ماشین سازی و هم شهرداری تبریز آمادگی دارند تا تکلیف تیم محبوب تبریزی ها به سرعت مشخص شود، حجت را بر متولی فوتبال و ورزش استان تمام می کند و لذا شایسته است هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان با احساس مسئولیت بیشتر، به مدت ها نگرانی هزاران هوادار پایان دهند و مانع فرصت سوزی دوباره در مورد تیم ماشین سازی تبریز شوند.
از:مهندس سعید حاجی زاده

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.