کد خبر : 1394
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 9:35

اجتناب از تقابل و تضعیف، در تعاملات شهرداری ها / تقدیر از میزبانی شهرداری تبریز در برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرها

اجتناب از تقابل و تضعیف، در تعاملات شهرداری ها / تقدیر از میزبانی شهرداری تبریز در برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرها

شهردار تهران گفت: دبیرخانه تهران و کلانشهرهای کشور، عقبه کار ستادی کمیسیون تهران و کلانشهرها در  مجموعه دولت است.

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست مشترک شهردارن کلانشهرهای کشور در تبریز، با اشاره به مسئولیت شهرداری تهران در این کمیسیون گفت: به شخصه، علی‌رغم وجود مشغله‌های زیاد، در خصوص  شرح وظایف کمیسیون تهران و کلانشهرها ، با تمام توان و تجربه در جلسات دولت حضور داشته‌ام.

شهردار تهران با اشاره به توافق نامه های شهرداری تهران با وزارت های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دستاوردها و نتایج این توافق‌نامه‌ها می تواند به سایر کلانشهرهای کشور نیز انتقال یابد.

قالیباف با تاکید بر این که در مجموع تعاملات شهرداری ها باید از ایجاد تقابل یا تضعیف اجتناب شود، گفت: خوشبختانه رویکرد دولت در ارتباط با شهرداری ها در جهت حل مشکلات بوده و  تا این لحظه هیچ مانعی از سوی وزرای مختلف ندیده‌ایم.

وی اظهار داشت: شهرداری‌ها و دولت در بخش های مختلف نیازمند یکدیگر هستند و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز تعامل مفید و  تنگاتنگ بین دو مجموعه باشد.

قالیباف همچنین به آخرین بحث‌ها در خصوص لایحه مدیریتی شهری اشاره کرد و افزود: با نهایی شدن پیش‌نویش لایحه مدیریتی شهری، این لایحه، از سوی تعدادی از نمایندگان و یا از طریق شورای عالی استان ها راهی مجلس می‌شود.

وی با بیان این که بررسی این لایحه سنگین، زمان‌بر خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز، مجلس به یک پختگی و شرایط بهینه رسیده‌ و این موضوع می‌تواند بستر مناسبی برای بررسی لایحه مدیریتی شهری باشد.

شهردار تهران ادامه داد: در صورت تاخیر در بررسی و ارایه لایحه مدیریتی شهری، بررسی این لایحه در ماه‌های پایانی مجلس، از دقت و حساسیت لازم برخوردار نخواهد بود.

قالیباف همچنین با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری گفت: ورود شوراهای شهر  به حوزه های اجرایی، آفت دو طرفه برای شهرداری و شورا بوده و باعث ایجاد تنش خواهد شد.

وی با بیان این که باید در تنظیم و تصویب قانون دقت کنیم، تاکید کرد: باید با ایجاد شفافیت‌های لازم، موراد دقیق ورود شوراها به حوزه‌های اجرایی و تقویت نقش نظارتی آن، مشخص شود.

شهردار تهران در سخنان پایانی خود، با قدردانی از میزبانی شهردار تبریز در برگزاری مطلوب هشتادو هفتمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، گفت:حضور در شهر اولین ها، نشان دهنده اراده جدی شهرداران کلانشهرها، برای رسیدن به شاخصه های پیشرفت است.

قالیباف افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گفتگو با استاندار آذربایجان شرقی و برنامه ریزی های دقیق دکتر نجفی شهرداری تبریز، جدیت مباحث و موضوعات نشست تبریز را قوت بخشید.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.