کد خبر : 1465
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1393 - 7:11

فعالیت های ورزشی مدارس با اجرای طرح المپیادهای مدرسه ای تعطیل نخواهد شد

فعالیت های ورزشی مدارس با اجرای طرح المپیادهای مدرسه ای تعطیل نخواهد شد

 

 

 

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت های ورزشی مدارس با اجرای طرح های جدید مانند المپیادهای مدرسه ای تعطیل نخواهد شد.

 

مهرزاد حمیدی افزود: تنها ممکن است از طرح های ورزشی مدارس، با توجه به نیاز ورزش شنا به امکانات، این رشته ورزشی در برخی مدارس اجرا نشود.

وی اظهار کرد: از ۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه امسال بزرگترین پروژه فوق برنامه ای تاریخ ورزش کشور و تاریخ آموزش و پرورش کشور با برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای آغاز می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود سه میلیون دانش آموز در این طرح تحت آموزش قرار گیرند و در رشته های ورزشی مورد علاقه خود فعالیت و رقابت کنند.

وی افزود: افزایش انس و الفت دانش آموزان با مدرسه و شاداب تر شدن فضای آموزشی از اهداف این طرح است.

حمیدی اظهار کرد: طرح المپیادهای درون مدرسه ای به اقتضای فضای مدرسه برگزار می شود و مدارس در انتخاب رشته های ورزشی از رشته های بومی و محلی گرفته تا رشته های نوین ورزشی، آزاد هستند.

وی ادامه داد: در این المپیادها دانش آموزان مسوولیت اجرای فرایندهای مختلف مانند ثبت نام، سرپرستی تیم ها، نظارت بر رقابت ها و … را برعهده دارند.

این مقام مسوول گفت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرده ایم که طرح المپیادهای درون مدرسه ای را در شورای عالی ورزش مطرح کند تا گستره حمایت ها از این طرح افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از کانون ها و کلوپ های ورزشی به عنوان حلقه دوم طرح این وزارتخانه در سال تحصیلی آینده نام برد و گفت: دانش آموزان مستعد غربال می شوند تا در مدارس برتر با معلمان برتر تحت آموزش قرار بگیرند و دانش آموزان رشته های ورزشی مورد علاقه خود را پس از کلاس های درسی دنبال کنند.

وی ادامه داد: المپیادهای برون مدرسه ای و کانون های برون مدرسه ای ویژه پرورش استعدادها در ادامه این فرایند مسیر ترقی دانش آموزان در عرصه ورزش وطی کردن مسیر به سمت ورزش قهرمانی و حرفه ای را هموار خواهند کرد.

حمیدی اظهار کرد: در این راستا، تفاهم نامه ای با فدراسیون فوتبال امضا شده و مذاکراتی با روسای فدراسیون های بسکتبال و والیبال درجریان است تا زمینه ای فراهم شود که دانش آموزان دررشته ورزشی مورد علاقه خود پیشرفت کنند و به تیم های ملی راه یابند.

وی بیان کرد: در نخستین گام و با تفاهم صورت گرفته بین وزارت آموزش وپرورش و رییس فدراسیون فوتبال، هفته آینده ۴۰۰ مدرسه فوتبال در شهر تهران راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که سرانه ورزش مدارس کشور در مقطع کنونی ۰.۲۲ (بیست و دو صدم) مترمربع است، گفت: این یک تکلیف قانونی است که سازمان نوسازی مدارس باید در کنار مدارس جدید، یک فضای ورزشی نیز احداث کند تا نیازهای دانش آموزان را پاسخ گوید.

حمیدی اظهار کرد: با گذشت حدود ۲۰ سال از شکل گیری فدراسیون ورزش دانش آموزی، اساسنامه این فدراسیون برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است و نخستین مجمع این فدراسیون پنجشنبه این هفته تشکیل می شود و در این مجمع درباره رشته های ورزشی و رقابت های دانش آموزی تصمیم گرفته خواهد شد.

وی گفت: در وزارت آموزش و پرورش به دنبال احیای حضور دانش آموزان در مدارس در روز پنجشنبه به عنوان روز بدون کتاب و درس و روز ورزش و تفریح هستیم که امسال در هفت هزار مدرسه به صورت آزمایشی، این موضوع احیا خواهد شد.

وی در پاسخ به سووالی درباره بودجه حوزه تربیت بدنی این وزارتخانه گفت: با عنایت وزیر آموزش و پرورش، بودجه این بخش نسبت به بودجه سال گذشته پنج و نیم برابر شده است و به ۲۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به منظور شرکت در آیین گشایش بیست و ششمین دوره رقابت های علمی تخصصی دبیران تربیت بدنی سراسر کشور و دهمین جشنواره الگوی تدریس برتر درس تربیت بدنی به شیراز سفر کرده است

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.